HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Batıkentli veliler valinin kapısında

Batıkent İlköğretim Okulu velileri, 4+4+4 eğitim sistemi ile birlikte okullarının dönüştürülmesine ve 66 aylık çocukların eğitim sistemine ...


Batıkent İlköğretim Okulu velileri, 4+4+4 eğitim sistemi ile birlikte okullarının dönüştürülmesine ve 66 aylık çocukların eğitim sistemine dahil edilmesine karşı topladıkları yüzlerce dilekçeyi Ankara Valiliği’ne verdi


4+4+4 yeni eğitim sistemi ile birlikte okulları ortaokula dönüştürülen Batıkent İlköğretim Okulu velileri ve öğrencileri, topladıkları dilekçeleri Ankara Valiliği’ne iletti ve valilik önünde bir basın açıklaması gerçekleştirdi. Veliler adına Süheyla Taştan tarafından okunan basın açıklamasında yeni eğitim sisteminin okulları böldüğü, çocukları birbirinden ayırdığı, velilerin ise servis ücretlerine mahkum edildiği belirtildi.

Taleplere göre değil, keyfiyete göre
“Yanı başımızdaki okulda okuma hakkına sahip çocuklarımız, 3-5 kilometre mesafedeki okullara gönderiliyor” sözleriyle kaygılarını dile getiren Taştan, daha önce topladıkları imzaları İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne götürdüklerini, ancak taleplerinin dikkate alınmadığını da hatırlattı. Öğrencilerin, velilerin ve öğretmenlerin dinlenmediğini ve AKP’nin keyfiyete göre hareket ettiğini söyleyen Taştan, taleplerini bir de valiye söyleyeceklerini açıkladı.

4+4+4 yasasının çocukların, velilerin ve öğretmenlerin yararına olmadığının ve bir felaket anlamına geldiğinin bir kez daha altını çizen Taştan konuşmasını şöyle noktaladı: ”Bizler anne babayız. Çocuklarımızın geleceğinin karartılmasına izin vermeyiz. Taleplerimiz yerine getirilene kadar, okullarımızı geri alana kadar mücadelemizi sürdüreceğimizi ilan ediyoruz” dedi.


Vali yardımcısından itiraf: '4+4+4 çok sorunlu'
Basın açıklamasının ardından velilerden ve öğretmenlerden oluşan 5 kişilik bir heyet, vali yardımcısı ile görüşmek ve dilekçelerini teslim etmek üzere Ankara Valiliği’ne girdi. Heyettekiler, vali yardımcısının ilk önce kendilerini dinlemediğini, ancak taleplerinde ısrarcı olmaları üzerine dilekçelere paraf attığını aktardı.

Velilerin taleplerini ve sorunlarını dinleyen vali yardımcısı 4+4+4 sisteminin uygulanmasında yaşanan sıkıntılardan dert yandı. İlerleyen zamanlarda daha büyük sorunlarla da karşılaşılacağını itiraf eden vali yardımcısı sorunların çözümünde sıkıştıklarını da dile getirdi.

’Ankara’da ilk defa bu kadar ileri gidildi’
Görüşmeden sonra valiliğin yazı işleri bölümüne giden heyet, yazı işlerindeki yetkililerin “Ankara’da ilk defa bir okulun talepleri bu kadar ileri noktaya taşındı. Valilik ilgilenmek zorunda kaldı” dediğini de paylaştı. Veliler, gerekli düzenlemelerin yapılması için sürecin takipçisi olacaklarını söyledi.

Basın açıklamasına ve görüşmeye katılan Eğitim-Sen temsilcileri de 4+4+4 sisteminin mağduru olan velilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin bir araya gelerek taleplerini ortaklaştırmalarının önemine vurgu yaptı. Eğitim-Sen'liler bu örnekleri artırmak ve 4+4+4 eğitim sistemini başlamadan bitirmek gerektiğini ifade ettiler.

Sendika.Org/ Ankara

Business News