HIDE
GRID_STYLE

OTORİTE VARSA ÖZGÜRLÜK YOKTUR!

SHOW_BLOG

TSK düşen uçağın parçalarını yayınladı

İşte o jetten ve pilotlarımızdan geriye kalan eşyalardan ilk kareler yayınlandı ancak kafalardaki sorular cevapsız kaldı Genelkurmay Başkan...

İşte o jetten ve pilotlarımızdan geriye kalan eşyalardan ilk kareler yayınlandı ancak kafalardaki sorular cevapsız kaldı
Genelkurmay Başkanlığı Suriye tarafından uluslararası sularda düşürülen keşif uçağının enkazına ulaşıldığını ve şehit pilotların naaşlarının Malatya’ya gönderildiğini açıkladı. Uzmanlar pilotların bedenlerinin su altında 12 gün süreyle kalmış olması nedeniyle otopsinin sağlıklı sonuç vermeyeceği yönünde görüş belirtti.

ATASOY: PİLOTLARA OTOPSİ YAPILMASI GEREK

Adli Bilimler Uzmanı Prof. Dr Sevil Atasoy ise uçağın nasıl ve ne ile düşürüldüğünün yanıtlarından bazılarının şehit pilotların bedeninde saklı olduğunu söyledi. Atasoy naaşların soğuk zincirde bir adli tıp morguna nakledilmesinin son derece önemli olduğuna dikkat çekti. Prof. Dr. Atasoy konu hakkında şöyle konuştu: "Uçağımızın nasıl ve ne ile düşürüldüğünün, uçakta neler yaşandığının yanıtlarından bazıları pilotlarımızın bedeninde saklı. Bu yüzden zor olmakla birlikte otopsinin mutlaka yapılması gerek. Soğuk ve derin suda normal çürüme sürecinin yavaşlayacağı, uzun süre su altında kalmada bedenin şaşırtacak ölçüde korunmuş biçimde kalabileceği, hele cilt altında adiposer oluşmuşsa, (lipitlerin hidroliz ve hidrojenlenmesi) bunun çürümeye karşı özellikle koruyucu etkisi bulunduğu unutulmamalı.

TSK PARÇALARI YAYINLADI

Genelkurmay Başkanlığı, Suriye tarafından düşürülen ve 1260 metre derinlikte olan uçakta şehit olan 2 pilotun naaşının çıkarıldığını açıkladı. Genelkurmay sitesinde düşürülen uçağın parçaları ve pilotların kask ve postallarının fotoğraflarını yayınladı.

Genelkurmay açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

'1. 22 Haziran 2012 tarihinde, Doğu Akdeniz’de, uluslararası hava sahasında, Suriye tarafından düşürülen Hv.K.K.lığımıza ait RF-4 uçağı ile temasın kesilmesini müteakip derhal başlatılan arama kurtarma faaliyetleri günlük olarak Genelkurmay İnternet sitesinde yayımlanmış, 28 Haziran 2012 tarihinde yapılan açıklama ile ayrıca kamuoyu bilgilendirilmiştir.

2. 22-26 Haziran 2012 tarihleri arasında; Dz.K.K.lığı koordinatörlüğünde, 1 fırkateyn, 1 hücümbot, 1 karakol gemisi, 2 sahil güvenlik botu, bir uçak, dört arama kurtarma helikopteri ile yüzey araması şeklinde icra edilen arama kurtarma faaliyetlerinde; uçağın düştüğü bilinen bölgedeki hakim akıntı ve rüzgar durumu da dikkate alınarak, suüstü ve hava unsurlarının katılımıyla, toplam 70x23 mil karelik saha sistematik/ yoğun olarak aranmıştır.

3. Söz konusu aramalar neticesinde, uçağa ait olduğu değerlendirilen 30 kalem malzeme su yüzeyinden toplanmıştır.

4. 26 Haziran 2012 tarihinden itibaren yüzey araması sonlandırılarak, bölgeye intikal ettirilen ve yandan taramalı sonar kabiliyetine sahip, Dz.K.K.lığımıza ait TCG ÇEŞME hidrografi gemisi, Seyir Hidrografi ve Oşinografi Daire Başkanlığının uzman personelinin de iştiraki ile deniz dibinde enkaz arama faaliyeti icra etmiştir.

5. Uçağımızın düştüğü ve uçağımıza ait olduğu değerlendirilen malzemelerin bulunduğu bölgede yoğunlaşarak yapılan dip taramasında, ortalama 1260 metre derinlikte, toplam 17 hat üzerinde, 8 gün, 5 saat (toplam 197 saat) arama görevi icra edilmiş ve deniz dibinde sekiz ayrı parça tespit edilmiştir.

6. 03 Temmuz 2012 tarihinde R/V NAUTILUS araştırma gemisi ve 3000 (üçbin) metre derinlikten su üstüne çıkarma teçhizatına sahip Dz.K.K.lığımıza ait TCG İNEBOLU gemisi bölgeye intikal ettirilmiştir.

7. R/V NAUTILUS araştırma gemisi, TCG ÇEŞME tarafından sonar ile koordinatları belirlenen mevkilerde 3-4 Temmuz 2012 tarihlerinde doğrudan belirlenmiş noktalarda görüntülü dip araması icra etmiş ve uçağa ait bazı parçalara ve pilotlarımızın naaşlarına ulaşılmıştır.

8. Pilotlarımızın naaşlarının; TCG ÇEŞME’nin dip araması neticesinde tespit ettiği enkazın bulunduğu mevki civarında, Suriye sahilinden 8,6 deniz mili mesafede, 35 48.3079 Kuzey, 35 37.9357 Doğu ve 35 48.2877 Kuzey, 35 37.9274 Doğu koordinatlarında bulunduğu tespit edilmiştir.

9. Pilotlarımızın naaşları, 05 Temmuz 2012 tarihinde denizden çıkarılarak Malatya’ya intikal ettirilmiştir.

10. R/V NAUTILUS araştırma gemisi ve TCG İNEBOLU gemisi vasıtasıyla uçağa ait parçaların denizden çıkarılması çalışmalarına koordineli bir şekilde devam edilmektedir.'