HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Atma, ata

2012 Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonuçları açıklandıktan sonra binlerce aday, puanlarının yanlış hesaplandığını belirterek sonuçlara i...

2012 Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) sonuçları açıklandıktan sonra binlerce aday, puanlarının yanlış hesaplandığını belirterek sonuçlara itiraz etti. 1 milyon kişinin katıldığı KPSS’de şimdi de cevaplara şaibe karıştı. Sanal alemdeki 'itirazcı grup'ların üye sayısı 100 bini buldu. İtirazlar sürerken Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ağustos ayında 40 bin öğretmen atanacağını duyurdu. Dinçer’in iddiası 2011 seçimleri öncesinde Milli Eğitim Bakanı olan Nimet Baş’ın “55 bin öğretmen ataması yapacağız” sözünü hatırlattı 

Yaklaşık 100 bin kişi sosyal medyada ‘2012 KPSS’de netlerim eksik geldi diyenler’, ‘KPSS’nin iptali için dava açıyorum. Desteklerinizi bekliyorum’ gruplarında bir araya gelerek ÖSYM ’ye itiraz dilekçeleri hazırlıyor, sınavın iptal edilmesini istiyor. ÖSYM herkesin cevap anahtarını ve kitapçıkları internete koydu ancak adaylar kendi karalanmış kitapçıklarına ulaşamadıkları sürece cevap kağıdı ile karşılaştırma yapmanın bir anlam ifade etmediğini, şüpheleri gidermediğini söylüyor. 

Sınav sonuçlarıyla ilgili iddialardan biri de 7 bin kişinin cevap kağıdının sıralamaya alınmadığı. ÖSYM ’nin açıkladığı istatistiklerde 931 bin 93 adayın sınavının geçerli sayıldığını ancak kendilerine yollanan sonuç belgelerinde bu sayının 924 bin 739 olduğunu ifade eden adaylar, “7 bin kişinin cevap kâğıtları nerede?” diye soruyor. 

CNN Türk’e konuşan Ataması Yapılmayan Öğretmenler Platformu Yürütme Kurulu Üyesi Hasan Basri, kendi sınavından örnek verdi: 

“Matematik testinden 12 soru işaretlemiştim. 10’u doğruydu ama tamamı yanlış gözüküyor. Eğitim bilimlerinde 28 yanlışım vardı, 39 gözüküyor. 84 - 85 puan almayı umarken 72 aldım. Geçen sene 82’de kaldı en son atanan, bu şartlarda atanmam mümkün değil. Sınavın sağlıksız bir şekilde okunduğuna dair kanaatim var. Sınav sonuçları da 11 - 12 gün geç açıklandı. Adayların hepsinde kopya çekildiğine dair kanaat var. 89 puan alan aday bile netlerinden şikâyetçi. ÖSYM burnundan kıl aldırmıyor. Tüm kamuoyunda artık kopya kanaati var. ÖSYM herkesin cevap anahtarını ve kitapçıklarını internet sitesine koydu. Ancak kitapçıkları bizim karaladıklarımız değil. Asıl kitapçıklarımızı açıklayıp cevap kâğıdımızla kıyaslamadıkça şüphelerimiz giderilemez.” 

Basri’ninki gibi KPSS sonuçlarına birçok itiraz varken Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ağustos ayı içinde 40 bin öğretmenin atanacağını söyledi. 

Van’ın Erciş İlçesi’ndeki Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Çağrı Merkezi’nin açılışına katılan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, ağustos ayında 40 bin öğretmen ataması yapılacağını açıkladı. Dinçer, "Şubat ayında da 17 bin kadro tahsis etmiştik. Bunu da Doğu ve Güneydoğu için kulandık. Yani bu yıl 57 bin öğretmen kadrosu verilmiş oldu” dedi. 

KPSS sonuçlarına ilişkin itirazlar sürerken KPSS’ye katılanlar “40 bin öğretmen atması” iddialarına şüpheyle yaklaşıyor. 

Dinçer’den önce Milli Eğitim Bakanı olan Nimet Baş, 2011 12 Haziran seçimleri öncesinde 55 bin öğretmen ataması yapacağını söylemişti. Seçimden sonra Milli Eğitim Bakanı olan Ömer Dinçer ise 11 bin atama yapmıştı. 

Sendika.Org

Business News