HIDE
GRID_STYLE

OTORİTE VARSA ÖZGÜRLÜK YOKTUR!

SHOW_BLOG

Erdoğan'ın incelik yaptı dediği komutan: İsyan ediyorum

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'NATO'yu bırakıp geldi, incelik yaptı' dediği Tuğgeneral Hakan Akkoç tepkili Başbakan Erdo...

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın 'NATO'yu bırakıp geldi, incelik yaptı' dediği Tuğgeneral Hakan Akkoç tepkili
Erdoğan'ın incelik yaptı dediği komutan: İsyan ediyorumBaşbakan Erdoğan'ın A Haber'deki canlı yayında uzun tutukluluk süreleriyle ilgili konuşmasında 'NATO'daki görevini bırakıp geldi ve teslim oldu. Bu inceliktir.' dediği Tuğgeneral Akkoç, NATO tarihinde ilk kez Türkiye'ye verilen NATO Savunma Direktörlüğü görevine atandı. Görevdeyken hakkında arama kararı çıkartıldı. Arama kararınmın hemen ardından Genelkurmay Başkanlığı'na tebligat yapılmadığı halde 14 Mart 2011'de Türkiye'ye geldi.

YAŞ'TA EMEKLİ EDİLMEDİ

Öte yandan Akkoç, geçtiğimiz gün gerçekleştirilen Yüksek Askeri Şura toplantısında emekliye sevk edilmeyen komutanlar arasındaydı..

İSMİ BALYOZ PLANI LİSTESİNDE YER ALDI

Habertürk'ten Zülfikar Ali Aydın'ın haberine göre, 2003 yılında yapılan Balyoz Harekat Planı Semineri'ne katılmadığını, Genelkurmay resmi yazıyla kanıtladı. İddiaya göre Akkoç'un adı Yarbay olduğu dönemde Balyoz Planı'nın harekete geçirilmesi durumunda görevlendirilecek personel listesi olan EK-A listesinde 9. sırada yer aldı.

17 AYDIR TUTUKLU

Mahkemedeki sorguda Akkoç'a Balyoz Planı'ndaki ek belgede isminin neden yer aldığı soruldu. Akkoç da 'Belgeye adımı kimin yazdığını bilmiyorum. Yazanlardan şikayetçiyim. Mahkemeye kendi irademle Belçika'dan geldim. Tutuksuz yargılanmayı talep ediyorum' dedi.

17 ay önce tutuklanan Akkoç, Başbakan Erdoğan'ın konuşmasını Balyoz Davası duruşmasında 'Ben o sırada televizyon karşısında değildim. Cezaevinde arkadaşım söyledi. Konuşma olumlu ama biz hala tutukluyuz' diye değerlendirdi.

İSYAN EDİYORUM

Akkoç hakimlere şöyle seslendi: 'Tutuklanacağımı öğrenmeme rağmen mahkemeye geldim. Yurt dışında yaşamak için her türlü olanağa sahip olan benim. Neye istinaden kaçma şüphem olduğuna karar verdiniz? Cumhurbaşkanı, Başbakan, Milli Savunma Bakanı'nın imzaladığı üçlü kararnameye istinaden kordiplomatik görevle yurt dışındaydım ama tutukluyum. '

Akkoç sözlerini şöyle sürdürdü: 'Belgede adım yazdığı için tutukluyum. Devre arkadaşım Suat Dönmez ile 1998-2001 yıllarında Belçika'da görev yaptık. Seminer sırasında ikimiz de yurt dışındayız. Listede onun da adı var. Kendisi 11 ay sonra geldi ve temsil görevine devam ediyor. Şahsıma yapılan haksızlığa isyan ediyorum'

SAKIN GELME DEDİLER AMA GELDİM

Akkoç sözlerini şöyle sürdürdü, 'Sakın gelme, hak hukuk diye bir şey yok' diyen arkadaşlarımın telkinine rağmen döndüm. Bin kez karar vermem gerekse aynı kararı veririm ve dönerim. Neden mi buradayım, çünkü mülkün temeli olan adalete inancımı kaybetmedim"