HIDE
GRID_STYLE

OTORİTE VARSA ÖZGÜRLÜK YOKTUR!

SHOW_BLOG

Kadıköy-Kartal metro hattının ardındaki gerçek: İÇİŞLERİ BAKANI YETERLİ ETÜD ÇALIŞMASI YAPILMADIĞINI SÖYLEDİ

AKP'nin "Cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı" diye tanımladığı Kadıköy-Kartal metro hattı bugün açılıyor. Ancak metr...


AKP'nin "Cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı" diye tanımladığı Kadıköy-Kartal metro hattı bugün açılıyor. Ancak metronun ihale öncesi yeteri kadar etüt çalışmasının yapılmadığı İdris Naim Şahin'in soru önergesine verdiği yanıtla ortaya çıktı.
İBB Başkanı Kadir Topbaş'ın günlük gazetelere sayfa sayfa verdiği reklamlarla duyurduğu, "Cumhuriyet tarihinin en büyük metro yatırımı" dediği Kadıköy-Kartal metrosu ile ilgili önemli bir gelişme açığa çıktı. Bugün Başbakan Erdoğan'ın da katılımıyla açılışının yapılacağı duyurulan metronun ihale öncesi yeterli etüt çalışmasının yapılmadığı öğrenildi.
İhale için etüt çalışması bile yeterli yapılmadıCHP İstanbul milletvekili Kadir Gökmen Öğüt, Kadıköy-Kartal metrosunun neden belirtilen tarihlerde açılmadığı ve gecikmenin neden yaşandığının açıklanması için İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin'e soru önergesi verdi. Bakan Şahin İstanbul Valiliği'ne atfen verdiği yanıtta ihale öncesi metro ile ilgili yeteri kadar etüt çalışması yapılmadığını itiraf etti.
2008 yılında yeni bir ihale yapıldı2005 yılından bu yana yapımı süren, 2007'de açılacağı ilan edilen ve 29 Ekim 2011, 31 Aralık 2011, Şubat 2012, Mayıs 2012 tarihlerinde açılışı dört defa ertelenen Kadıköy-Kartal metro hattının yedi yıllık gecikme sebebi İçişleri Bakanı tarafından, etüt çalışmaları ve teknik raporların tamamlanarak 2008 Ocak ayında yeni bir ihale yapılması ve projenin bitim tarihi olarak 2010 olarak belirlenmesi olduğunu ifade etti. Gecikmenin İBB'den kaynaklanmadığını savunan Şahin verdiği yanıtta 2010-2012 aralığında yaşanan gecikmenin nedenini ise izah etmedi.
Güvenli mi?
Yaklaşık 2 milyar 567 milyon 162 bin TL'ye mal olan ve Yapı Merkezi, Doğuş, Yüksel, Yenigün, Belen İnşaat gibi şirketlerin yapımını üstlendiği Kadıköy-Kartal metrosunun tam bir yatırım kaynağı olduğu biliniyor. Hızlıca ihaleye açabilmek adına etüt çalışması bile yeterli yapılmayan metronun güvenli olup olmadığıyla ilgili kuşkular oluştu.
Deneme seferinde trenler çarpıştıAğustos ayı başında yapılan deneme seferinde raylarda vagon unutulduğu için metro trenleri birbirine çarpışmıştı. Kartal istasyonundan hareket etmeden önce bir vagonunu bırakan metro treni, seferini tamamlayarak Kartal istasyonuna döndü ancak geride bırakılan vagon unutulduğu için çarpışma meydana geldi.
İBB ise yaşanan kaza hakkında, "Deneme işletmesi ve yolculu işletme, sinyalli olarak yapıldığından benzeri kazaların metro işletmeye açıldıktan sonra meydana gelme ihtimali bulunmuyor" ifadelerini kullanmıştı.