CHP Genel Başkan Yardımcısı Umut Oran, Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’e,
“Suudi Arabistan uçuşlarında Türkçe, İngilizce, Arapça dillerinden sesli
ve koltuk arkalarındaki bilgi ekranlarından yazılı dua uygulaması
başlatılmasının gerekçesi nedir? Dua uygulaması ile THY’nin güvenli
havayolu şirketleri liginde sondan 6. olması arasında bir ilişki var
mıdır?” diye sordu.
"THY NEDEN SONDAN 6. SIRADA?"
Oran, Maliye Bakanı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesinde, merkezi Almanya’da bulunan Alman Uçak Kazaları Veri Değerlendirme Merkezi’nin JACDEC, (Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre) istatistik sonuçlarına göre THY’nin, Avrupa’da “en güvenli havayolları” sıralamasında 60 şirket arasında 54. sırada yer aldığını belirterek şu soruları yöneltti:
“Dünya devleriyle yarışan THY’nin güvenlik bakımından, sondan 6. sıraya düşmesinin sorumluları kimlerdir?
THY filosundaki uçakların sayısı 1 Ocak 2003 tarihinden itibaren yıllar itibariyle kaçtır? Bunların uçak modeli ve türlerine göre dağılımı nedir?
THY filosundaki uçak sayısının 3 kat artmasına rağmen teknik ve uçucu personel ihtiyacının aynı şekilde artırılmadığı, hatta bu personel sayısının düşürüldüğü bilgisi doğru mudur?
THY’nin güvenlikte küme düşmesi ile Mayıs 2012’de 305 kişinin işten çıkartılması arasında bir ilişki var mıdır?
THY’de personele tanınan yıllık ve haftalık izinlerin asgariye çekilmesi ve eldeki personelden optimalin üzerinde yararlanma girişimleri nedeniyle kazaların arttığı duyumu doğru mudur?
DUA SORUSU
Suudi Arabistan uçuşlarında Türkçe, İngilizce, Arapça dillerinden sesli ve koltuk arkalarındaki bilgi ekranlarından yazılı dua uygulaması başlatılmasının gerekçesi nedir? Dua, Allah ile kul arasındaki bir eylem değil midir, THY niçin buna karışıyor?
Dua uygulaması ile THY’nin güvenli havayolu şirketleri liginde sondan 6. olması arasında bir ilişki var mıdır?”
"THY NEDEN SONDAN 6. SIRADA?"
Oran, Maliye Bakanı’nın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına sunduğu soru önergesinde, merkezi Almanya’da bulunan Alman Uçak Kazaları Veri Değerlendirme Merkezi’nin JACDEC, (Jet Airliner Crash Data Evaluation Centre) istatistik sonuçlarına göre THY’nin, Avrupa’da “en güvenli havayolları” sıralamasında 60 şirket arasında 54. sırada yer aldığını belirterek şu soruları yöneltti:
“Dünya devleriyle yarışan THY’nin güvenlik bakımından, sondan 6. sıraya düşmesinin sorumluları kimlerdir?
THY filosundaki uçakların sayısı 1 Ocak 2003 tarihinden itibaren yıllar itibariyle kaçtır? Bunların uçak modeli ve türlerine göre dağılımı nedir?
THY filosundaki uçak sayısının 3 kat artmasına rağmen teknik ve uçucu personel ihtiyacının aynı şekilde artırılmadığı, hatta bu personel sayısının düşürüldüğü bilgisi doğru mudur?
THY’nin güvenlikte küme düşmesi ile Mayıs 2012’de 305 kişinin işten çıkartılması arasında bir ilişki var mıdır?
THY’de personele tanınan yıllık ve haftalık izinlerin asgariye çekilmesi ve eldeki personelden optimalin üzerinde yararlanma girişimleri nedeniyle kazaların arttığı duyumu doğru mudur?
DUA SORUSU
Suudi Arabistan uçuşlarında Türkçe, İngilizce, Arapça dillerinden sesli ve koltuk arkalarındaki bilgi ekranlarından yazılı dua uygulaması başlatılmasının gerekçesi nedir? Dua, Allah ile kul arasındaki bir eylem değil midir, THY niçin buna karışıyor?
Dua uygulaması ile THY’nin güvenli havayolu şirketleri liginde sondan 6. olması arasında bir ilişki var mıdır?”