Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

EMEK/SINIF/HALK

Gültepe İlkokulu şimdi daha da kararlı

İmam hatip yapılmak istendiği için dün (6 Mart) boykot yapılan Gültepe İlkokulu’ndaki yaklaşık 250 veliye gerici faşistler saldırdı. B...

İmam hatip yapılmak istendiği için dün (6 Mart) boykot yapılan Gültepe İlkokulu’ndaki yaklaşık 250 veliye gerici faşistler saldırdı.
Bugün olayı protesto etmek için okulun önünde toplanan veliler, bildiri dağıttı. 12.30′da Halkevi’nde toplantı yapan veliler, burada iki heyet oluşturdu. Aldıkları karara göre içlerinde okulun Eğitim Sen temsilcisi bir öğretmenin de olduğu bir heyet yarın (8 Mart)  Eğitim Sen’e gidecek ve süreci anlatacak. Diğer heyet de pazartesi günü İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’n giderek, okullarının imam hatip olmasını istemediklerini bildirecek. Pazartesi günü ayrıca okul önünde bir basın açıklaması gerçekleştirilecek.
Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri, bir açıklama yaparak, çocukların ve kadınların yoğun olduğu eylemi yapan topluluğa faşistlerin saldırdığını belirtti. Okul önünde bulunan polislerin saldırıyı izlediğini ifade eden Meclis, velilerin faşistlerin önüne atıldığını söyledi.
Açıklamada şöyle denildi:
“AKP, Meclis’ten şiddet ve baskı ile geçirdiği ve toplumu ikna edemediği 4+4+4’e karşı isyanın durmaması, yayılması üzerine şimdi de sokakta gerici ve faşistleri örgütlemeye başladı.  Açık ki “imam hatip” açma girişimleri aynı zamanda mahallelerde gericiliği örgütleme ve parasız bilimsel eğitim mücadelesini bastırma amacı da taşıyor. Daha önce Ankara Battalgazi’de okulun imam hatipe dönüşmesine karşı mücadele eden ailenin evine kurşun sıkanlarla bugün Gültepe’de çoğu çocuk olan eylemcilere saldıranlar aynıdır.  AKP tarafından kışkırtılmış faşist ve gericilerdir.”
Okulları ve çockları gericilere, faşistlere, sermaye dostu halk düşmanı AKP iktidarına bırakmayacaklarını vurgulayan Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri, tüm velileri, öğrencileri, öğretmenleri, ülkenin bugününü ve geleceğini kurmak isteyen herkesi Eğitim Hakkı Meclisleri’nde örgütlenmeye, eğitim hakkını savunmaya çağırdı.

SON YAZIDAN