Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

Tonya’da hayal kırıklığına uğramış

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Trabzon’un Tonya ilçesinde yapılmak istenen çimento fabrikasına karşı aylardır direnen kö...

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Trabzon’un Tonya ilçesinde yapılmak istenen çimento fabrikasına karşı aylardır direnen köylülere ateş püskürdü, “Tonya’da hayal kırıklığına uğradık” dedi

Çevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, Trabzon Valiliği’nin düzenlediği 2013 yılı İl Koordinasyonları toplantısında, Tonya’da yapımı planlanan çimento fabrikasına karşı Tonyalıların direnişi karşısında hayal kırıklığına uğradıklarını söyledi. Bayraktar, çimento fabrikasının Trabzon için büyük bir yatırım olduğunu söylerken “Madem bu yatırıma karşı çıktılar, bundan sonra Tonya ile ilgili yatırımları da ben imzalamayacağım” diyerek köylülere tehditler savurmayı da ihmal etmedi.
‘Bu çark nasıl dönecek?’
Bayraktar, böyle bir hamleyi Tonya’dan beklemediklerini ifade ederek, çimento fabrikasına karşı çıkanların Trabzon halkı tarafından dışlanmamasına şaşırdığını söyledi. Bayraktar, şu şekilde konuştu:
Tonya’ya bir yatırım getirmek istedik ama karşı çıktılar. Eğer benim önüme bundan sonra Tonya ile ilgili bir evrak gelirse imzalamayacağım. Ben şimdi o yatırıma karşıyım. Biz gidip ona buna ‘Aman gel Trabzon’da yatırım yap’ diye yalvarıyoruz, birileri ona karşı çıkıyor ve o karşı çıkanlar da Trabzon’da elemine edilmiyor. Halbuki Trabzon insanı, Tonyalı kardeşlerimiz o karşı çıkarları absorbe, elemine etmeliydi. Dedik ki, batıda Vakfıbekir önemli bir yer. Hem oraya bir liman olsun, maden de bulundu hem orada bir fabrika olsun. Bir adım atalım ve yapalım istedik ama karşı çıkıldı. Ben Vali Bey’e de söyledim, rica ediyorum eğer sana gelirse imzalama kalsın o iş. Böyle şey olmaz arkadaşlar. Yatırım olmadan olmaz. Bürokrat arkadaşlarımdan istirham ediyorum, yalvarıyorum; yatırımcılara yardımcı olun, Trabzon’a yatırım gelsin. Başka çark dönmez, taşıma su ile değirmen dönmez.”

Hiç yorum yok