Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

İlk Kürtçe üniversite

Mezopotamya Vakfı’nın kuruluşu onaylandı Vakıf ‘Amed’ adıyla üniversite kuracak. Türkiye’nin eğitim dili Kürtçe olan ilk üniversitesi...

Mezopotamya Vakfı’nın kuruluşu onaylandı

Vakıf ‘Amed’ adıyla üniversite kuracak. Türkiye’nin eğitim dili Kürtçe olan ilk üniversitesini kurmak için yola çıkan Mezoptamya Vakfı’nın kuruluşu onaylandı. Resmi Gazete’de yayınlanarak kuruluşu tescil edilen Mezopotamya Vakfı’nca Diyarbakır’da Türkiye’nin eğitim dili Kürtçe olan ilk üniversitesinin kurulması için çalışmalara başlandı. Kurucuları arasında ünlü Kürt sanatçı Şivan Perver’in yanı sıra insan hakları savunucuları, iş adamları ve akademisyenlerin de bulunduğu, merkezi Diyarbakır’da bulunan vakıf tarafından kurulacak üniversitede Türkçe ve İngilizce’nin yanı sıra ilerleyen süreçte Ermenice ve Süryanice de eğitim verilmesi planlanıyor. Vakfın Mütevelli Heyeti Başkanı Dr. Selim Ölçer, 200’ü aşkın kurucu üyeye ulaştıkları vakfın kurulduğunu söyledi. Çok dilli eğitim kurumları Dr. Ölçer, yasalar çerçevesinde çalışmaların sürece paralel bir biçimde gitmesi için emek sarf ettiklerini söyledi. “Eğitim dili Kürtçe olan Türkiye’nin ilk üniversitesinin adı büyük ihtimalle ‘Amed’ olacak” diyen Ölçer, Kürt diline katkıda bulunmak ve anadilde eğitim vermek için yola çıktıklarını vurguladı.