Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

O muzu bir amcadan almış... kendisi öyle diyor...!

Fenerbahçe Yönetimi, Kadıköy Şükrü Saracoğlu Stadı'nın basın toplantısı odasında bir toplantı düzenledi. Ömer Temelli ve Deniz Tolg...

Fenerbahçe Yönetimi, Kadıköy Şükrü Saracoğlu Stadı'nın basın toplantısı odasında bir toplantı düzenledi.

Ömer Temelli ve Deniz Tolga Aytöre açıklamalar yapıyorlar... Toplantıda soru alınmadı.

Sözü öncelikle Tolga Aytöre aldı. Aytöre'nin açıklamalarının satır başları şöyle:

"Acılarımız var. Bugün çok konuşmayacağız. İki üç gündür sadece F.Bahçe-G.Saray çekişmelerinin dışına taşmış durumda olaylar."

"Fenerbahçe'yi sevmeyebilirsiniz, tasvip etmeyebilirsiniz ama Fenerbahçe üzerinden Türkiye Cumhuriyeti'nin değerlerini ayaklar altına alamazsınız. Türkiye'nin geleneklerine, amellerine uygun olmayan bir durum için suçlanmasına sessiz kalamayız."

"Türk halkını, Türk ananesini ilgilendiren bir konuda yapılan bir suçlama ile karşı karşıya kaldık. Fenerbahçe üzerinden Türkiye Cumhuriyeti'ni suçlayamazsınız. Avrupa'da, Türkiye Cumhuriyeti'nde ırkçılık olduğu propagandası yapılıyor. Fenerbahçe'yi UEFA ve Avrupa'ya şikayet etmek geleneğiyle suçlamaya dayandı iş. Bizim amacımız doğruyu göstermek ve Türkiye'nin dış basında düşürüldüğü durumdan kurtulmasıdır."

Basın toplantısında barkovizyondan görüntüler seyrettilirdi.

Derbi maçın başındaki fotoğrafları çeken Doğan Çil açıklamalar yaptı.

Doğan Çil: "O fotoğraf 7'yi 10 geçe ile çeyrek geçe arası çekildi. Takımların ikisi de sahada yoktu. Muslera ve Taffarel sahaya çıkmıştı. Hemen ardından gelişti bu olay. Ben sadece fotoğrafın çekildiği an ile ilgili konuşuyorum. Öncesi ve sonrasıyla ilgili konuşmuyorum. Fotoğraf anında sahada iki takım da yoktu."

Muzla görüntülenen taraftar açıklamalar yaptı: "Ben sahaya çıktığımda bir amcadan aldım o muzu. Bu arada Muslera sahaya ısınmaya çıktığında kol hareketleri yapınca taraftarlar tezahürat yapmaya başladı. Ben de o tezahüratla ilgili bir tepki gösterdim orada. Ama hiçbir futbolcu sahada yoktu. Benim kültürümde böyle bir şey yok. Ben muzun ırkçılık olacağını bile düşünmedim o anda."

Muzu sallayan diğer bir taraftar ise; "Ben rahatsızlığımdan ötürü meyve ile besleniyorum. 1 ay önce sindirim sisteminden ameliyat geçirdim. Sürekli meyve yiyiyorum. O yüzden mevye ile dolaşıyorum. O an elimde meyve olduğu için o şekilde bir suçlama ile karşı karşıya kaldım. Benim zaten siyahi arkadaşlarım da var. Kesinlikle amacım ırkçılık olamaz." dedi.

Ömer Temelli açıklamalar yaptı: "Basına karşı konuşmaya pek alışkın değilim, kulüpler arasında birbirimize laf söylemek, iftira atmak bayat şeyler olmaya başladı. Galatasaray kafilesi stada geldi. Kimse karşılamadı dediler, ben karşıladım. Fatih Hoca ile de aramızda çok güzel bir sohbet oldu. Sonra çıktılar bizi kimse karşılamadı dediler. Irkçılık palavralarının yanında çok ufak bir şey ama bu yapılıyor. Artık herkes haddini bilmeli. Yönetici, taraftar, basın, herkes ne dediğini bilmeli. Irkçılık söylemlerinin ne Fenerbahçe'ye ne de Galatasaray'a faydası var ancak Türkiye'ye zararı var. Bundan sonra inşallah bir milat olur. Bu tribün olayları taşkınlıklar biter, kayıp vermeyiz. 19 yaşındaki bir arkadaşımız vefat etti. Umarım bir daha böyle olaylar yaşamayız."