HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Bağış paralarıyla bakın ne yaptılar

İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü’nün, hayırsever Leman Alptekin tarafından okul yaptırılması için bağışlanan parayla dört tane makam aracı s...

İzmir Milli Eğitim Müdürlüğü’nün, hayırsever Leman Alptekin tarafından okul yaptırılması için bağışlanan parayla dört tane makam aracı satın aldığı ortaya çıktı.

İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne okul yapılması için bağışlanan paralarla makam arabası alındığı ortaya çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin hazırladığı raporla ortaya çıkan olay şöyle gelişti: Hayırsever Leman Alptekin, 2001 yılında 81 yaşında iken 125 bin TL’lik birikimini okul yaptırılması için bağışladı. Alptekin’le İzmir Valiliği’nde şu anda Ankara Valisi olan Eski İzmir Valisi Alaattin Yüksel arasında ber protokol imzalandı. İmza töreninde konuşan Leman Alptekin, subay olan eşinin maaşına ek olarak uzun yıllar dikiş dikip para biriktirdiğini söyledi.

Adı verildi ama...

Müfettişlerinin hazırladığı rapora göre Alptekin’in ismi şartname gereği yeni yapılan bir okula verildi. Ancak Alptekin’in yanı sıra aynı durumdaki diğer bazı hayırseverlerin paralarıyla okul yaptırmak yerine dört tane makam aracı satın alındı. İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Vefa Bardakçı söz konusu araçların kendisinden önceki İl Müdürü Ragıp Üye tarafından alındığını söyledi. Bardakçı, kendisinden önceki dönemde yaşanan olaya ilişkin şunları anlattı:


“Ben 2012 yılının Ocak ayında göreve başladım. Araçlar 2011’in haziran ayında alınmış. Dört adet Fluence marka araç satın alınmış. Bir de 80 bin TL’ye lüks Passat kiralanmış. Bu araçların hangi parayla alındığını bilmiyorum. Bir passat bir de Ben lüks Passatın sözleşmesini iptal ettim. Aracın yıllık kira bedeli 38 bin TL’ydi.”

Business News