Google'da kadının adı yok!İnternette yapılan aramalarda çıkan
sonuçlar, bazı durumlarda toplumların bilinçaltında yatanları oldukça gerçekçi
bir şekilde yansıtabiliyor. Birleşmiş Milletler'in Kadın biriminin hazırladığı
bir reklam kampanyası da bu duruma güzel bir örnek teşkil edecek nitelikte.
Arama motoru Google'un otomatik tamamlama özelliğinden yola çıkılarak tasarlanan
reklam, insanların Google'da kadına yönelik gerçekleştirdiği aramaların ne denli
çarpıcı olduğunu gözler önüne seriyor. Google'da İngilizce olarak kadın
yazıldıktan sonra, otomatik tamamlama özelliği sayesinde çıkan sonuçlarda yer
alan 'kadın çalışmamalı', 'kadınlar oy kullanmamalı', 'kadın hakları olmamalı'
gibi cümleler, kadın hakları konusunun tüm dünyada nasıl bir çıkmazda yer
aldığının acı bir göstergesi niteliğinde...