HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

"Babam bir sabah kalktı, 'hadi kocana gidiyoruz' dedi"

Bir dünya ayıbı... ve ülkemizin halen kanayan yarası. çocuk gelinler anlatiyor: gece olunca çok korkuyordum. ... '12'sinde tanıma...

Bir dünya ayıbı... ve ülkemizin halen kanayan yarası.
çocuk gelinler anlatiyor:
gece olunca çok korkuyordum.
...
'12'sinde tanımadığım biriyle evlendirdiler'
- babam beni 12 yaşında gelin etti. kocam 20 yaşındaydı. hiç görmemiştim onu.
beni götürdüler, "bu kocan" dediler. tanımam etmem.
20 sene onun yanında kaldım. vay olmaz olaydı, acı çok. (d. nevşehir)
------
'16'sında oğlumu kucağıma aldım'
- 15 yaşında evlendim. korkunç bir şey. tanımı yok. büyük bir ailenin içine giriyorsun, nasıl davranacağını bilmiyorsun.
kız istendiği zaman derler ki "yaşı küçük olsun eğitelim." mesela ben erkeklerin önünde ayağa kalkıldığını bilmiyordum. bilmediğim için ilk tokadımı yedim. 16 yaşımda oğlumu kucağıma aldım. 23 yaşındayım, eşim vefat etti. (t.-diyarbakır)
------
'top oynarken, damat yaptılar'
- 14 yaşında evlendim. eşim 16 yaşındaydı. dışarıda top oynarken, "gel düğün yapıyoruz" dediler. (edirne- erkek, stk yöneticisi)
------
fırına giderken çocuklar beni kovalardı'
- 10 yaşında gaziantep'e gelin gittim. fırına giderken çocuklar beni kovalarlardı. "küçük gelin" diye bağırırlardı. elimle çamaşır yıkardım. kaynanam beni döverdi.
kaynım ben ekmek yaparken karnıma bıçak soktu. sonra kapıyı üstüme kilitleyip çıktı. kayınbabam ata bindirip hastaneye götürdü. bana sorular sordular. "nasıl oldu?" dediler. "kış kabağı keserken oldu" dedim.
mahkemeye gönderdiler. savcı ve hakim bana sordular, istekli mi evlendin yoksa zorla mı evlendin? iki kolumu mühürlediler. diyarbakır heyetine gittik yaşımı büyütmek için, yoksa kocam hapse girecekti.
sonra eve döndük. daha yaram iyileşmeden işe başladım. (z.e.- mersin)
------
'sınavı kazandığım gün evlendirilmiştim'
- 14 yaşındayken babam, kendi kardeşinin çocuğuyla beni nişanladı.
ameliyata giriyordu. "ölür kalırsam kız size emanet" demiş. onlar da geldiler istediler.
ama ben okumak istiyordum. üniversite sınavlarına girdim, sınavı kazandığımı evlendiğim gün öğrendim. 17 yaşındaydım. (ş.- kırıkkale)
------
'babam sabah kalktı hadi kocana gidiyoruz dedi'
- biz karar veremiyoruz, bizim dilimiz yok. babamız ne derse o olacak. sabah kalktı, hadi gidiyoruz. nereye gidiyoruz? kocana. affedersin cinsel ilişkiyi bile bilmiyordum. (a.-van)
sonra da birileri, bir iki metro ve karayoluna asfalt yaptırıp "biz dünya lideri olduk" diye palavra sıksın.
h.. s... ordan lan derler adama.

Business News