HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Göremediklerimizin görüntüsünü alabileceğiz

Dalga boyları bakılan nesneyi göremeyecek iki farklı lazerin kullanımıyla nesneyle “etkileşmeden” görüntüsünü alabileceğiz. Yapılan bi...

Dalga boyları bakılan nesneyi göremeyecek iki farklı lazerin kullanımıyla nesneyle “etkileşmeden” görüntüsünü alabileceğiz.
Yapılan bir çalışmada kuantum dolanıklığın akıllıca kullanımı görüntüleme için gereken doğrudan etkileşimi, en azından genel anlamda, kaldırmışa benziyor.
Latince quantus (ne kadar) kelimesinden türetilen kuantum (quantum – çoğulu quanta) fizikte, bir etkileşime dahil olan herhangi fiziksel varlığın minimum miktarının isimlendirilmesi için kullanılan bir terim. Fizikte oldukça kafa karıştırıcı bir yer kaplayan kuantum mekaniğinin gelişmelere paralel olarak kullanım alanları artıyor.
Kuantum görüntüleme, görüntüleme tekniklerinde kuantum mekaniğinin özelliklerinin manipüle edilerek kullanılmasıyla oluşturulmuş yeni bir alan. Geleneksel kameralar cisimden yansıyan fotonları yakalayarak bunları imaj haline getirip işlerken bilimsel bir makalede1 rapor edilen teknik ile imajlar cisimle temas ilişkisi kurmamış fotonlar ile oluşturulmuş.
Daha önce2 de bir lazerin bölünmesiyle bu çeşit ‘hayalet görüntüleme’ yapılabilmişse de yeni teknikte kullanılan farklı renk kullanan iki lazerin kendine has yeni görüntüleme avantajları var.
Birbirine kuantum dolanıklı (quantum entanglement) olan iki lazer ışını kullanılan yöntemin kilit noktası yine kulağa yeni gelen terimde saklı. ‘Dolanık’ durumda olan lazerlerdeki fotonlar aynı karakteristik özellikleri gösteriyor, birbirlerinden uzakta olsalar dahi. Kısaca ve biraz kabaca söylemek gerekirse, cisim ile etkileşime giren bir lazer ışınının dolanıklı durumunu kullanarak diğer lazer ışını yardımıyla ‘hayalet imaj’ elde edilebiliyor.
Bu tekniğin ilk başta akla gelmeyen önemine dikkat çekmek gerekirse; birçok görüntüleme gereken alanda görüntülemeyi yapan aracın dalga boyu imaj için en iyi dalga boyu olmayabiliyor. Örneğin, tıpta hücrelere zarar vermemek için görünür ışık tayfının dışındaki lazerler kullanılabilir ve buna dolanık durumdaki başka bir görünür lazer kaliteli görüntü oluşturabilir. Kesin olan bir şey varsa; o da bu alandaki ilerlemenin bitmeye oldukça uzak olduğudur.

Business News