HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

TÜRGEV olmazsa, BİRLİK Vakfı... Halk Eğitim Merkezi binası Erdoğan’ın vakfına devredildi

1934 yılında Halkevi olarak inşa edilen, 12 Eylül darbesinden sonra 1982 Nisan ayından itibaren Eminönü Halk Eğitim Merkezi olarak faali...

1934 yılında Halkevi olarak inşa edilen, 12 Eylül darbesinden sonra 1982 Nisan ayından itibaren Eminönü Halk Eğitim Merkezi olarak faaliyet gösteren bina Milli Eğitim Bakanlığı’nın kararıyla Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın kurucuları arasında olduğu Birlik Vakfı’na devredildi
İlerihaber.org’un haberine göre Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) kararıyla Birlik Vakfı’na devredilen ve 33 yıldır Halk Eğitim Merkezi olarak okuma-yazma, nakış, berberlik ve kuaförlük gibi meslek dallarında eğitim veren binanın mülkünün Hazine’ye ait olduğu öğrenildi. 24 şube ve temsilciliği bulunan Birlik Vakfı, genel merkez yazılı tabelayı binaya astı.
Devirle ilgili CHP Fatih Belediye Meclis üyesi Soner Özimer, “Halk eğitim merkezleri halkın meslek edinmesi açısından çok önemlidir. Cumhuriyet’in kazanımlarındandır. Cumhuriyet’in kazanımları birer birer gidiyor, en iyi örnek Eminönü Halk Eğitim merkezidir. 1934 yılında Atatürk’ün emriyle açılan Eminönü Halk Eğitim Merkezi şimdi Birlik Vakfı Genel Merkezi’dir. Fatih’te Vakıflar ön plana çıkıyor. Halkın eğitilip meslek sahibi olabileceği yerler kapatılıyor” dedi.
İstanbul merkezli vakıf 1985 yılında kuruldu. Vakfın merkezi Fatih Çemberlitaş’ta bulunuyor. Milli Türk Talebe Birliği’nin (MTTB) devamı olarak görülen vakfın kurucuları arasında ise Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan, eski AKP’li Milletvekilleri Ömer Dinçer, Ali Coşkun ve Abdülkadir Aksu’nun yanı sıra TBMM Başkanı Cemil Çiçek bulunuyor.

Business News