Uğruna nice şarlatanlık yapılan Osman Gazi Köprüsü ile ilgili gerçekler...

Büyük patırtı ve türlü soytarılıkla açılan Osman Gazi Köprüsü, uzunluğu dikkate alındığında dünyanın en pahalı köprüsü. Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen köprünün esas sahibi  Yüksel Proje-Emay-Chodai Ortaklığı. 


35 dolar + KDV olan geçiş ücreti alınacak köprüde devlet günlük 75 bin araç geçişini garanti ediyor. Bu sayıya ulaşılamaması durumunda aradaki fark devlet tarafından işletmeciye ödenecek. Başka deyişle, şirket günde -KDV hariç- 2 milyon 625 bin doları cebe indirme garantisine sahip. Bu rakamın üstüne çıkıldığı takdirde, onu da şirket cebe indirecek!

TREN PROJEDEN ÇIKARILDI

Öte yandan, projenin en başında üzerinden hızlı tren hattının geçmesi planlanan Osman Gazi Köprüsü’nde daha sonra bu tren hattı projeden çıkarıldı. Böylelikle, İstanbul ve İzmir yine demiryolu bağlantısından mahrum kaldı. Dünyada en büyük kenti ile üçüncü büyük kenti arasında demiryolu bağlantısı olmayan ender ülkelerden biri Türkiye. Benzeri ada devletlerinde geçerli!


KARŞIDEVRİMİN İSİMLERİ

Köprünün ismi de KaçAk Saray iktidarının gerici emellerine hizmet ediyor. Bütün büyük projelere asalak ve katil Osmanlı hanedanının isimlerini veren gerici iktidar, halkın imkanlarıyla karşıdevrimci hedefleri doğrultusunda ilerliyor. Osmanlı isimleri birer sembol. Böylelikle emekçileri Osmanlı’nın kulluk zihniyetine hapsetmeyi, yurttaşlık hukukunu ortadan kaldırmayı, kadınları medeni hukuk sınırlarından çıkararak şeriat hukukuna mahkum ikinci sınıf varlıklar seviyesine indirmeyi hedefliyorlar.

Osman Gazi Köprüsü tam bir yağma ve pervasız haraç köprüsü olarak kuruldu. Mesafesine göre dünyanın en pahalı köprüsü durumunda. 35 dolar + KDV olarak belirlenen ücret, otobüs ve kamyonlarda 250 liranın üzerine çıkacak.

İşte Atatürk Havalimanı katliamının hemen akabinde göbek atarak açtıkları, hatta uğruna Meclis’te ekran başında görgüsüzce kurdele kesip saçma hareketler yaptıkları köprü ile ilgili gerçekler bunlar.

JAPON MÜHENDİSİN HAYSİYETİ

KaçAk Saray istediği kadar şov yapabilir. Orada, köprünün yapım sürecinde halat kopunca kendini sorumlu hisseden ve intihar eden Japon mühendis Kishi Ryoichi’deki haysiyetin zerresi yok…

DÜNYA KÖPRÜLERİ

Ha, bu arada, dünyadaki diğer köprü geçiş örneklerine bir göz atmak ister misiniz? Buyurun:

Severn Bridge (İngiltere): İngiltere, köprü geçiş ücretleri konusunda diğer ülkelere oranla biraz daha ekonomik. Gloucestershire ve Bristol şehirlerini birbirine bağlayan Severn Bridge’den otomobiller 10 dolar, otobüsler ise 27 dolara geçebiliyor. Köprünün uzunluğu ise 1.6 kilometre.

Huangpu (Çin): Huangpu nehri üzerindeki Huangpu köprüsü 423 metre uzunluğa sahip. Köprüden günde ortalama 150 bin araç geçiyor ancak geçiş ücreti dünyadaki benzerlerinin çok altında. Otomobillerden sadece 1 dolar alınıyor.

Rio–Antirrio (Yunanistan): Komşumuz Yunanistan’ın Peloponnese ve Antirion şehirlerini birbirine bağlayan Rio–Antirrio, uzunluğuna oranla pahalı olan köprülerden. Yarım kilometreden biraz uzun köprü için otomobillerden 13 euro, otobüslerden ise 60 euro alınıyor.

Millau Viaduct (Fransa): Avrupa’nın en ucuz geçiş ücretine sahip olan köprüleri arasında yer alan Millau Viaduct’ten geçmek için otomobiller 6 euro ödüyor. 2.4 kilometre uzunluğunda olan köprüyü günde ortalama 20 bin araç kullanıyor.(HAKAN GÜLSEVEN-REDAKTİF)
Daha yeni Daha eski