Uğruna nice şarlatanlık yapılan Osman Gazi Köprüsü ile
ilgili gerçekler...
Büyük patırtı ve türlü soytarılıkla açılan Osman Gazi
Köprüsü, uzunluğu dikkate alındığında dünyanın en pahalı köprüsü.
Yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen köprünün esas sahibi Yüksel Proje-Emay-Chodai Ortaklığı.
35 dolar
+ KDV olan geçiş ücreti alınacak köprüde devlet günlük 75 bin araç geçişini
garanti ediyor. Bu sayıya ulaşılamaması durumunda aradaki fark devlet
tarafından işletmeciye ödenecek. Başka deyişle, şirket günde -KDV hariç- 2
milyon 625 bin doları cebe indirme garantisine sahip. Bu rakamın üstüne
çıkıldığı takdirde, onu da şirket cebe indirecek!
TREN PROJEDEN ÇIKARILDI
Öte yandan, projenin en başında üzerinden hızlı tren
hattının geçmesi planlanan Osman Gazi Köprüsü’nde daha sonra bu tren hattı
projeden çıkarıldı. Böylelikle, İstanbul ve İzmir yine demiryolu bağlantısından
mahrum kaldı. Dünyada en büyük kenti ile üçüncü büyük kenti arasında demiryolu
bağlantısı olmayan ender ülkelerden biri Türkiye. Benzeri ada devletlerinde
geçerli!
KARŞIDEVRİMİN İSİMLERİ
Köprünün ismi de KaçAk Saray iktidarının gerici emellerine
hizmet ediyor. Bütün büyük projelere asalak ve katil Osmanlı hanedanının
isimlerini veren gerici iktidar, halkın imkanlarıyla karşıdevrimci hedefleri
doğrultusunda ilerliyor. Osmanlı isimleri birer sembol. Böylelikle emekçileri
Osmanlı’nın kulluk zihniyetine hapsetmeyi, yurttaşlık hukukunu ortadan
kaldırmayı, kadınları medeni hukuk sınırlarından çıkararak şeriat hukukuna
mahkum ikinci sınıf varlıklar seviyesine indirmeyi hedefliyorlar.
Osman Gazi Köprüsü tam bir yağma ve pervasız haraç köprüsü
olarak kuruldu. Mesafesine göre dünyanın en pahalı köprüsü durumunda. 35 dolar
+ KDV olarak belirlenen ücret, otobüs ve kamyonlarda 250 liranın üzerine
çıkacak.
İşte Atatürk Havalimanı katliamının hemen akabinde göbek
atarak açtıkları, hatta uğruna Meclis’te ekran başında görgüsüzce kurdele kesip
saçma hareketler yaptıkları köprü ile ilgili gerçekler bunlar.
JAPON MÜHENDİSİN HAYSİYETİ
KaçAk Saray istediği kadar şov yapabilir. Orada, köprünün
yapım sürecinde halat kopunca kendini sorumlu hisseden ve intihar eden Japon
mühendis Kishi Ryoichi’deki haysiyetin zerresi yok…
DÜNYA KÖPRÜLERİ
Ha, bu arada, dünyadaki diğer köprü geçiş örneklerine bir
göz atmak ister misiniz? Buyurun:
Severn Bridge (İngiltere): İngiltere, köprü geçiş ücretleri
konusunda diğer ülkelere oranla biraz daha ekonomik. Gloucestershire ve Bristol
şehirlerini birbirine bağlayan Severn Bridge’den otomobiller 10 dolar,
otobüsler ise 27 dolara geçebiliyor. Köprünün uzunluğu ise 1.6 kilometre.
Huangpu (Çin): Huangpu nehri üzerindeki Huangpu köprüsü 423
metre uzunluğa sahip. Köprüden günde ortalama 150 bin araç geçiyor ancak geçiş
ücreti dünyadaki benzerlerinin çok altında. Otomobillerden sadece 1 dolar
alınıyor.
Rio–Antirrio (Yunanistan): Komşumuz Yunanistan’ın
Peloponnese ve Antirion şehirlerini birbirine bağlayan Rio–Antirrio, uzunluğuna
oranla pahalı olan köprülerden. Yarım kilometreden biraz uzun köprü için
otomobillerden 13 euro, otobüslerden ise 60 euro alınıyor.
Millau Viaduct (Fransa): Avrupa’nın en ucuz geçiş ücretine
sahip olan köprüleri arasında yer alan Millau Viaduct’ten geçmek için
otomobiller 6 euro ödüyor. 2.4 kilometre uzunluğunda olan köprüyü günde
ortalama 20 bin araç kullanıyor.(HAKAN GÜLSEVEN-REDAKTİF)