Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden yılın ilk beş ayında 52 milyon 962 bin 678 araç geçiş yaparken karşılığında 149 milyon 152 bi...
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden yılın ilk beş
ayında 52 milyon 962 bin 678 araç geçiş yaparken karşılığında 149 milyon 152
bin 629 TL ödedi. Aynı süreçte üçüncü köprü ve Avrasya Tüneli’ne garanti edilen
30 milyon 525 bin araç karşılığında ödenen bedel ise 466 milyon 590 bin TL
oldu. Bu rakamlara göre boğazı geçmenin 1 yıllık maliyeti vergiler dahil 1.5
milyar lirayı bulacak
2017’nin ilk beş ayında köprü ve otoyollardan elde edilen
gelirler önceki gün açıklandı. Hürriyet’ten Ceyhun Kuburlu’nun haberine göre
Fatih Sultan Selim Köprüsü (FSM) ile Boğaziçi Köprüsü’nün toplam gelirleri ile
üçüncü köprü ve Avrasya Tüneli’nin toplam gelirleri arasında önemli bir fark
ortaya çıktı. FSM ve Boğaziçi Köprüsü gelirleri KDV hariç 149 milyon TL
olurken, hazine garantilerine göre üçüncü köprü ve Avrasya Tüneli’nin toplam
geliri yine KDV hariç 466 milyon 590 bin lirayı buldu.Yılın ilk beş ayında
Boğaziçi Köprüsü ve FSM’den toplam 52 milyon 962 bin 678 adet araç geçiş yaptı.
üçüncü köprü ve Avrasya Tüneli’nin ilk beş aydaki araç geçiş sayıları ise
açıklanmadı. Ancak Hazine’nin verdiği garantiye göre beş ayda üçüncü köprüden
20 milyon 250 bin adet, Avrasya’dan ise 10 milyon 275 bin adet araç geçmiş
kabul ediliyor. Her iki projeden toplamda 30 milyon 525 bin araç geçsin
geçmesin özel sektör işletmelerine toplamda 466 milyon 590 bin lira ödeme
yapıldı. Araç geçiş hedeflerine ulaşılmadığı için bu ödemelerin önemli bölümünün
Hazine garantisi kapsamında devlet tarafından yapıldığı tahmin ediliyor.
Yasak Boğaziçi ve FSM’den geçişleri azalttı
Yılın ilk 5 ayı ile 2016’nın ilk 5 ayı kıyaslandığında
Boğaziçi ve FSM’de araç yoğunluğunda azalma gözlendi ancak bu üçüncü köprü ve Avrasya
Tüneli yapılırken iddia edilen rakamlara ulaşmadı. Bu yılın ilk beş ayında
Boğaziçi ve FSM’den 52 milyon 962 bin 678 araç geçerken geçtiğimiz yılın aynı
döneminde bu sayı 58 milyon 351 bin 588’di. Bu düşüşün önemli bir sebebi de
TIR, kamyon ve otobüs gibi araçların FSM’den geçişlerinin yasaklanması oldu.