HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

İDO'dan 1. sınıf "tokat"

İDO’nun özelleştirilmesinin ardından şikayetlerin ardı arkası kesilmiyor. Yolcuları mağdur eden bir çok uygulamaya imza atan İDO yönetimini...


İDO’nun özelleştirilmesinin ardından şikayetlerin ardı arkası kesilmiyor. Yolcuları mağdur eden bir çok uygulamaya imza atan İDO yönetiminin, bu sefer de bilet kalmadı diyerek yolculara fahiş fiyattan farklı tarifeli bilet sattığı ortaya çıktı.
Takvim’in haberine göre İDO skandal bir uygulamaya daha imza attı. İDO’nun özelleştirilmesinin ardından şikayetlerin ardı arkası kesilmezken, bu sefer ise şirketin yolcuları açıkça dolandırdığı ortaya çıktı. Habere göre İDO, bilet kalmadı bahanesi ile yolculara fahiş fiyattan farklı tarifeli bilet satıyor.
Açıktan zam
Ortaya 'esnek' ve 'dinamik' kelimeleriyle tarif ettikleri bir fiyat sistemi çıkartan İDO’nun tarifesi, erken alanın ucuz bilete kavuşacağını anlatmasına rağmen, aslında fiyatlara açıktan zam yapmak üzerine kuruldu. Erken almak isteyenler bilet bulamazken, geç almak zorunda kalan vatandaşa fahiş fiyat sunuluyor. Başka alternatifi olmayan vatandaş ise isyan etse de, bu fiyatlardan yolculuk yapmak zorunda kalıyor.
İDO’nun çok tartışılan ve sıra bekleyen yolcuları isyan ettiren bir diğer uygulaması ise parayı bastıran hizmeti alır mantığı ile 20 lira vereni kuyruğun önüne geçirmeleri oldu.
Bilet yok diyerek fahiş fiyattan bilet sattılar
Son skandal ise dün patlak verdi. İDO'dan bilet almak isteyenler internet sitesine ulaşamazken, çağrı merkezi ise 'sistem çalışmıyor' cevabıyla vatandaşı gişelere yönlendirdi. Birçok gişede 'yer kalmadı' denilerek, vatandaşa neredeyse iki kat fiyatlı 'First Class' biletler satılmaya başlandı. 4 kişilik bir ailenin Bandırma Yolculuğu, 500 liranın üzerine çıkarken, vatandaşlar sosyal medya organlarını mesaj yağmuruna tutarak, tepki gösterdi.

En çok kar eden kuruluşlardandı

İDO' nun fahiş fiyat politikalarını savunmak için söylenen, 'Şirket daha önce belediye tarafından sübvanse ediliyordu, o yüzden fiyatları düşüktü' sözleri de gerçeği yansıtmıyor. İDO özelleştirmeden önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin en çok kâr eden kuruluşlarındandı. İDO özelleştirilmeden önce 2010'da 370 milyon TL gelir elde etti. Yıllık kârı ise 71 milyon lira oldu. Vergi öncesi kârı ise 126 milyon lirayı buluyordu. İDO neredeyse cirosunun 2 katına özelleşmiş durumd
a

Business News