HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Farklı kentlerde, aynı anda: 'Harçlar kaldırılsın'

Üniversiteliler, harçların ikinci öğretimde kaldırılmamasına karşı pek çok ilde aynı anda sokağa çıktı   Sosyal paylaşım sitesi Facebook...

Üniversiteliler, harçların ikinci öğretimde kaldırılmamasına karşı pek çok ilde aynı anda sokağa çıktı 



Sosyal paylaşım sitesi Facebook aracılığı ile birçok ilde aynı gün eylem yapma kararı alan üniversiteliler Ankara’da Yüksel Caddesi’nden Başbakanlık’a yürüdü. Harçların ikinci öğretimde de kaldırılmasını talep eden üniversiteliler yürüyüş boyunca “Müşteri değil öğrenciyiz”, Harçlar bin lira her akşam makarna” şeklinde sloganlarını attı. Üniversiteliler adına açıklamayı ikinci öğretim öğrencisi Doğan Güneş Toksöz okudu. İkinci öğretimde harçların kaldırılmamasının eşitsizlik olduğunu ve eğitimin bir hak olarak ücretsiz karşılanması gerektiğini söyleyen Toksöz “Üniversiteliler olarak haklı taleplerimizin sonuna kadar peşinde olacağız” dedi. 

Eylemde AKP’nin bu yaptığıyla üniversitelileri ikinci öğretim ve birinci öğretim diye ikiye bölmeye çalışıldığı belirtilildi. Birinci öğretimde harçların kaldırılmasının parasız eğitim anlamına gelmeyeceğini belirten üniversiteliler adınaysa birinci öğretim öğrencisi Özgür Bozkurt bir konuşma yaptı. Bozkurt “Birinci öğretim ikinci öğretim fark etmez; biz hep beraber harçlara hayır demek için mücadele etmeye devam edeceğiz” dedi. Harçların kaldırılmasını fırsat bilecek rektörlere de seslenen Bozkurt “Sakın ha harçlar kaldırıldı nasılsa diyerek üniversite içi hizmetlere zam yapmaya kalkışmayın. Karşınızda yine biz üniversitelileri bulursunuz.” dedi. Bu konuşmanın ardından üniversitelilerin daha sonra neler yapacaklarının tartışılacağı foruma çağrı yapıldı. Forum 2 Eylül günü Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi kantininde yapılacak. 




Eskişehir’de de Kanatlı AVM önünde toplanan üniversiteliler, bir tiyatro gösterisiyle öğrenci evindeki maddi sıkıntıları anlattı. Halkın merakla izlediği tiyatro oyunu sonrası yürüyüş yapıldı. Parasız eğitim talebinde bulunan öğrencileri polis engellemeye çalıştı. "AKP'nin Harcında Adalet Yok”, “Eğitim haktır harçlara hayır”, “Gece gündüz fark etmez eğitim haktır" diyen üniversiteliler adına tüm Türkiye’de ortak olarak okunan basın açıklamasını ikinci öğretimde okuyan bir üniversite öğrencisi yaptı. 



Samsun’daki eylem İstiklal caddesi, Süleymaniye Geçidi’nde başladı. “İkinci öğretim harçları da kaldırılsın, harçlara hayır!” pankartı arkasında toplanan üniversiteliler “Üniversiteler bizimdir bizimle özgürleşecek”, “AKP'nin harcında adalet yok”, “Eğitimi satana, sepet sepet yumurta'' sloganlarıyla ve ''Param yok, derdim YÖK, bu devlete verecek harcım yok, yalan çok, bilim yok, fermanları yaktık geri dönüş yok'' bestesiyle tepkilerini dile getirdiler. 


Kaynak: Kolektifler.net, Sendika.Org/ Ankara 

Business News