HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Fatih Altaylı’dan Ahmet Nesin’e çirkin mail: ‘Bence siz patatessiniz, en değerli tarafınız toprak altında’

Van depremi sonrası Habertürk’te yaşanan skandalın ardından Fatih Altaylı’ya, "Demokratlık Biraz "Döt" istiyor Fatih Alt...


Van depremi sonrası Habertürk’te yaşanan skandalın ardından Fatih Altaylı’ya, "Demokratlık Biraz "Döt" istiyor Fatih Altaylı" yazısı ile tepki gösteren Ahmet Nesin’e, Fatih Altaylı’dan çirkin bir mail geldi: “Bence siz patatessiniz. En değerli tarafınız toprak altında.”
Habertürk spikeri Duygu Canbaş'ın canlı yayında Van'daki depremle ilgili sözlerinin ardından, bu sözleri ele alan Ahmet Nesin, kişisel web sayfasında Fatih Altaylı'ya; "Demokratlık Biraz "Döt" istiyor Fatih Altaylı" başlıklı yazısı ile seslenerek tepki göstermişti.
"Sizde ne kadar döt varsa, bende de o kadar vardır"
Yazının ardından Ahmet Nesin hakkında “hakaret” davası açılmak istenirken, mahkeme Nesin’i haklı bularak yazının eleştiri olduğunu tespit ederek davaya gerek görmedi.
“Fatih Altaylı davası ve korku...” başlıklı bir yazı ile mahkemenin sonuçlanmasını değerlendiren bir yazı kaleme alan Nesin’e Altaylı tarafından bir mail atıldı.
İşte Altaylı’nın Nesin’e attığı mailden kimi ifadeler:
“• Sizi dava ettiğimden bile haberim yok.
• Yargıtay a falan götürmemelerini de söyledim davayı açan gazete hukukçularına.
• Ama bu sizin terbiye konusunda sıkıntınız olmadığı anlamına gelmiyor.
• Sizde ne kadar döt varsa, bende de o kadar vardır.
• En azından hot diyene al sana bir döt demedim hayatımda.
• Ben size asla döt deem.
• Bence siz patatessiniz.
• En değerli tarafınız toprak altında.”
“O gazete dingonun ahırı mı?”
Atılan maili değerlendiren Nesin, konuya ilişkin şu ifadeleri kullandı:
“Bana saygın olmayabilir Fatih Altaylı, zaten olmasını da bekleyemem ama o davayı açan avukatlara, mahkeme heyetine, o yazışmaları yapan memurlara, postacıya, hepsini geçtim, en önemlisi kendine bir saygın olmalı. 10 bin liralık tazminat davası açıyor avukatlar senin adına ve senin haberin yok. O gazete dingonun ahırı mı Altaylı, haberin olmayan davadan ben mahkum olsaydım, parayı bal gibi alacaktın ama…”
“Ben size asla döt deem” diye yazmışsın. Buradan şu anlaşılıyor, hâlâ benim sana “Döt” demediğimi anlayamamışsın. Neyse bu Türkçenle anlama olasılığın da yok zaten.
Gelelim patates olmama, evet suratım yuvarlaktır, patatese benzer, ilkokuldan başlayarak “Kocakafa”, “Karpuzun Ahmet” ve “Deli” gibi lakaplarım vardı sayende bir de “Patates” eklendi. Bu benzetmeyle hakaret etmeye mi çalıştın, yoksa Nesin ailesiyiz diye espiri mi yaptın tam anlayamasam da hiç ciddiye almadım.
“Toprak altında diyerek babamı kastediyorsan”
“En değerli tarafınız toprak altında” derken de kötü bir benzetme yapmışsın, benim hiçbir tarafım toprak altında değil ama babamı kastediyorsan, insanın babası tarafı olmaz, sadece babası olur. İnsanın babası çocuğundan taraf olabilir ama onun bir tarafı olmaz. Neyse ya, ben de işi gücü bıraktım sana Türkçe ve gazetecilik anlatmaya çalışıyorum. Benden 4 yıl sonra başlamışsın ama bizim kuşak sana gazeteciliği öğretememiş. Baksana “Höt diyene döt” yerine “Hot diyene döt” diyene diye yazmışsın, ses uyumundan bile haberin yok. 7 tümcede bu kadar hatayla genel yayın müdürü olmuşsun ya, daha ne istiyorsun da haberin olmayan davalar açtırtıyorsun. Sen iyisi mi benim gibi terbiyesizlerle uğraşma, kasteciliğine devam et…
(soL - Haber Merkezi)

Business News