HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Ertan Sinan Şahin'e Özgürlük

"Herkese merhaba! Ben, Ertan Sinan Şahin. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü 4. Sınıf öğrencisiyim. Bu mektubu, sayıları 700...

"Herkese merhaba!
Ben, Ertan Sinan Şahin. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fizik Bölümü 4. Sınıf öğrencisiyim. Bu mektubu, sayıları 700’ü aşan tutuklu öğrencilerin bir yeni üyesi olarak, sizlere, Sincan 1 No’lu F Tipi Hapishanesi’nden gönderiyorum…
O gün “Astrofizik” sınavımdan çıkıp eve gitmiş ve bir sonraki gün tekrar okula gelmek ve “Termodinamik” sınavıma çalışmak için ya
tmıştım. Gün ışımadan evime yapılan baskınla gözaltına alındım ve “silahlı terör örgütüne üye olmak” suçlamasıyla tutuklandım. Sahteliği birkaç günlük kriminal incelemeyle kolayca anlaşılabilecek bir komplo belgesi yüzünden aylarca tutuklu kalacağım. Hakkımda, internetten kolayca ulaşılabilecek birkaç basit bilgiyle hazırlanmış, bir “örgüt üyelik başvuru” metni ve bilgisayar çıktısı. Tam bir kara komedi…
Peki bunların arkasındaki gerçek nedir? Yaptığım telefon görüşmeleri, katıldığım miting ve basın açıklamaları, attığım mailler… dosyama eklenmiş.
Ben; parasız, bilimsel, ana dilinde eğitim hakkını; her zaman savundum. Arkadaşlarıma haklarını istedikleri için soruşturma açıldığında, arkadaşlarım haklarını istedikleri için tutuklandığında buna karşı çıktım; basın açıklamalarına katıldım. Roboski’de insanlar katledildiğinde, ODTÜ Öğrenci Toplulukları Mail Grubu’na mail atıp eylem çağrısında bulunan da bendim ve o eyleme katıldım. Dosyamda bu gibi birçok şey bulunuyor. İşte esas gerekçe buradadır!
Sizlerin “güvenliğini” tehlikeye atabileceğim gerekçesiyle bir hücrede, bir hesap makinesine bile sahip olamadan tutuluyorum. Bu koşullarda okulumu tamamlamaya çalışıyorum.
Tüm bunlar; sizlere gözdağı, bana ders olsun diye yapılıyor! Ama biliyorum ki hepsi nafile…
Hepinize selamlar!
Ertan
04.12.2012
Mektup adresim:
Sincan 1 No’lu F Tipi Hapishanesi
A-8-22
Sincan-Ankara"

Business News