Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

EMEK/SINIF/HALK

3 milyar 457 milyon dolara satıldı

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız'ın bu temennisi gerçekleşti. “Bugün elektrik dağıtım hizmetleriyle alakalı son perde o...

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız'ın bu temennisi gerçekleşti.
“Bugün elektrik dağıtım hizmetleriyle alakalı son perde olmasını temenni ediyoruz. 21 tane elektrik dağıtım hizmetlerinin tamamı bugün nihayete ermiş olacak.”

Dicle Elektrik Dağıtım, Vangölü Elektrik Dağıtım, Toroslar Elektrik Dağıtım ve İstanbul Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım, 3 milyar 457 milyon Dolara satıldı.

Dicle Elektirik Ananonim Şirketi'nin özelleştirme ihalesine 6 şirket katıldı. Kapalı zarf yönetemiyle yapılan ihaleyi 387 milyon Dolar teklifle İşkaya-Doğu Ortak Grişim Grubu kazandı.

İkinci ihalede Vangölü Elektrik Dağıtım için yapıldı. İhale sonunda şirketin yüzde yüz hisseleri 118 milyon Dolar karşılığında Türkerler İnşaat'a satıldı.

Üçüncü ihalede Toroslar Elektrik Dağıtım'a ait yüzde 100 oranındaki hisse 1 milyar 725 milyon Dolar bedelle EnerjiSa Şirketi'ne devredildi.

Son ihale de Anadolu Yakası Elektrik Dağıtım için yapıldı. Daha önce 1.8 milyar dolar verilen dağıtım şirketinin yeni ihalesini 1milyar 227 milyon Dolar teklif veren EnerjiSa kazandı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, özelleşirmelerden duyduğu mutluluğu dile getirdi.
“Bu özelleştirme süreci, piyasanın liberalleşmesi ve daha rekabetçi ortamda bulunması açısından son derece önemli.”

Yıldız, İGDAŞ dışında Türkiye'deki bütün doğalgaz dağıtımlarının da özelleştirildiğini söyledi.
“İGDAŞ hariç Türkiye'deki bütün doğalgaz dağıtım şirketlerini de özelleştirmiş olduk.”

SON YAZIDAN