Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

EMEK/SINIF/HALK

“80 Tank Dediler, 20 Yürüttüm”

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nın yürüttüğü 28 Şubat Soruşturması kapsamında ifadesi alınan eski Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin ...

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nın yürüttüğü 28 Şubat Soruşturması kapsamında ifadesi alınan eski Kara Kuvvetleri Eğitim ve Doktrin Komutanı emekli Korgeneral İzzettin İyigün, sevk edildiği nöbetçi mahkemece tutuklandı.
İyigün, gazetelerdeki haberlere göre, soruşturmayı yürüten Cumhuriyet Savcısı Mustafa Bilgili'ye savcılığa verdiği ifadede, Sincan’da tankların yürütülmesinden, eski Genelkurmay 2. Başkanı Çevik Bir'in haberi olduğunu söyledi.
Savcı Bilgili'ye yaklaşık dört saat ifade veren İyigün'e, Genelkurmay'dan gönderilen Zırhlı Birlikler Okulu ve Eğitim Tümen Komutanlığı'nın günlük faaliyetlerinin kaydedildiği "Barış Ceridesi" başlıklı üç sayfalık belge ve Batı Çalışma Grubu (BÇG) yapılanmasına dair belgeler gösterildi.
İyigün’e ayrıca, “Tankları siz mi yürüttünüz? Tankların güzergahını özellikle ve kasıtlı olarak mı şehir merkezine aldınız?” soruları yöneltildi.
Ayrıca tankların yürütülmesinin ardından gazetelere atılan manşetler de soruldu.

Ceylanoğlu, İyigün’ü suçladı

O dönemde Sincan'da tankları yürüten ve 28 Şubat’ta tutuklanan eski Kara Kuvvetleri Komutanı Erdal Ceylanoğlu ifadesinde, İyigün hakkında şunları söylemişti:
“3 Şubat günü 19:45'te Kara Kuvvetleri Komutanlığı Kurmay Başkanı Doğu Aktulga, saat 20:00'da EDOK Komutanı İzzettin İyigün'ün şifai emirleri ile kırmızı taburun Akıncılar Genel Savunma Planı bölgesine hareket emri verilmiş. Ben benim yerime bakan albaydan öğrendim. Akıncılar bölgesine gittim. Doğu Aktulga cep telefonu ile emir verdi.”
İyigün, bu ifadenin ardından gözaltına alınmıştı.

İyigün de Çevik Bir’i suçladı

İyigün ise Sincan'da tankların yürütülmesi olayı için dönemin Kara Kuvvetleri Komutanı ile Çevik Bir'i suçladı.
“Emir, dönemin Kara Kuvvetleri Komutanı Hikmet Köksal ve Kara Kuvvetleri Komutanlığı Kurmay Başkanı Doğu Aktulga tarafından verildi. Güzergahı da onlar belirledi. Dönemin Genelkurmay 2. Başkanı Çevir Bir’in de haberi vardı. Bana ‘80 tank yürütün’ dediler. Emre rağmen ben sadece 20 tankın yürütülmesine karar verdim. 80 tanık yürütülmesi çok büyük etki yaratırdı” yanıtını verdi.
İyigün, Batı Çalışma Grubu yapılanmasına ilişkin belgelerin sorulması üzerine “Ben bu belgeleri ilk defa burada görüyorum. Ancak belgelerden anlaşıldığı üzere BÇG’nin hükümete karşı bir faaliyet içinde olduğu anlaşılıyor” dedi.
BÇG yapısı içinde yer almadığını söyleyen İzzettin İyigün, dönemin komuta kademesini suçlayarak “Ben bunlardan farklı düşünürüm. Bunu bilirler, onun için orgeneral yapılmadım. Korgenerallik rütbesinde emekli edildim” diye konuştu.
Dün akşam saatlerinde tutuklanan İyigün “Türkiye Cumhuriyeti bir generalini daha kaybetti. Karara itiraz hakkım var ancak itiraz etmeyi düşünmüyorum” dedi.
Ayrıca, “Ben demokrasiyi savunan biriyim. BÇG'yi sonradan öğrendim. Tankların basın tarafından çekilmesi konusunda bilgim yok” dedi.
İyigün’ün de tutuklanmasıyla, soruşturmada toplum tutuklu kişi sayısı 76 oldu. (AS)

SON YAZIDAN