1 Türkiye siyasetinin temel motifi iyileşmeye direnmektir.
2 Türkiye siyaset sınıfı ve bürokrasisi, iyilik fikrinin kendisi için yıkıcı olduğunun farkındadır ve kötülüğe yatırım yapar.
3 Ne kuruluşunda ne de sonrasında bir felsefesi olan bu devlet, iyilik fikrinin yerine çıkar ve kârı ikame etmiştir.
4 Herhangi bir konuda ortak iyilik fikrinden söz eden herkes bu devlet için düşman, toplum sanılan kalabalık için gülünçtür.
5 Bir hastanın iyileşmesi için bir sağlık anısının olması gerekir. Türkiye Cumhuriyeti’nin böyle bir anısı yok.
6 Kemalizm, zenofobi, siyasal İslam, Türk-İslam sentezi, hepsi bu ülkenin seküler bir ahlak ve bir ‘common law’ sahibi olamamasından kaynaklanır.
7 Seküler ahlak olmadan topluluk, teba, kul olunabilir ama toplum olunamaz. Türkiye nüfusu bir toplum değildir.
8 İktidara yaranma çabası yüz ve beden proporsiyonunu bozar. İktidara yaranma çabası insan ruhu gibi insan anatomisine de uygun bir eylem değildir.
9 İktidarlara karşı artık en güçlü direniş açıklık ve saydamlıktır.
10 Pozitif hukuk insanı kuruma dönüştürür, ahlak hukuku kurumu insanileştirir.
11 Zenginlerin dolu cüzdanları, yalıları, villaları, lüks otomobilleri, yatları varsa, yoksulların da şerefli bayrakları, milli duyguları var.
12 Zenginlerin yoksullarda olmasından memnuniyet duyacağı iki şey: Milli duygu ve dini inanç. Bir de ertesi gün işe gelecek kadar güç.
13 Zenginler için sizin memnuniyetiniz çok önemlidir. Yani halinizden memnuniyetiniz.
14 Zenginlere kirasını ödemeseydiniz, sadece eviniz değil, vatanınız da olmazdı.
15 Milliyetçilik, bir ülkeyi yoksullar için katlanılır, zenginler için güvenle yaşanır hale getirir.
16 Milliyetçilik, hayali bir emlak kooperatifidir. Yoksulları, evleri, toprakları olduğuna inandırır.
17 Kendinde ve dostlarında bir şey bulamayan milliyetçi olur.
18 Milliyetçilerin en hazin aymazlığı ideolojilerinin ne kadar kısa bir tarihi olduğunu ve ne kadar az ömrü kaldığını bilmemelerinden ileri gelir.
19 Türkiye’nin en derin fay kırığı devletin ar damarındaki çatlaktır.
2 Türkiye siyaset sınıfı ve bürokrasisi, iyilik fikrinin kendisi için yıkıcı olduğunun farkındadır ve kötülüğe yatırım yapar.
3 Ne kuruluşunda ne de sonrasında bir felsefesi olan bu devlet, iyilik fikrinin yerine çıkar ve kârı ikame etmiştir.
4 Herhangi bir konuda ortak iyilik fikrinden söz eden herkes bu devlet için düşman, toplum sanılan kalabalık için gülünçtür.
5 Bir hastanın iyileşmesi için bir sağlık anısının olması gerekir. Türkiye Cumhuriyeti’nin böyle bir anısı yok.
6 Kemalizm, zenofobi, siyasal İslam, Türk-İslam sentezi, hepsi bu ülkenin seküler bir ahlak ve bir ‘common law’ sahibi olamamasından kaynaklanır.
7 Seküler ahlak olmadan topluluk, teba, kul olunabilir ama toplum olunamaz. Türkiye nüfusu bir toplum değildir.
8 İktidara yaranma çabası yüz ve beden proporsiyonunu bozar. İktidara yaranma çabası insan ruhu gibi insan anatomisine de uygun bir eylem değildir.
9 İktidarlara karşı artık en güçlü direniş açıklık ve saydamlıktır.
10 Pozitif hukuk insanı kuruma dönüştürür, ahlak hukuku kurumu insanileştirir.
11 Zenginlerin dolu cüzdanları, yalıları, villaları, lüks otomobilleri, yatları varsa, yoksulların da şerefli bayrakları, milli duyguları var.
12 Zenginlerin yoksullarda olmasından memnuniyet duyacağı iki şey: Milli duygu ve dini inanç. Bir de ertesi gün işe gelecek kadar güç.
13 Zenginler için sizin memnuniyetiniz çok önemlidir. Yani halinizden memnuniyetiniz.
14 Zenginlere kirasını ödemeseydiniz, sadece eviniz değil, vatanınız da olmazdı.
15 Milliyetçilik, bir ülkeyi yoksullar için katlanılır, zenginler için güvenle yaşanır hale getirir.
16 Milliyetçilik, hayali bir emlak kooperatifidir. Yoksulları, evleri, toprakları olduğuna inandırır.
17 Kendinde ve dostlarında bir şey bulamayan milliyetçi olur.
18 Milliyetçilerin en hazin aymazlığı ideolojilerinin ne kadar kısa bir tarihi olduğunu ve ne kadar az ömrü kaldığını bilmemelerinden ileri gelir.
19 Türkiye’nin en derin fay kırığı devletin ar damarındaki çatlaktır.