Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

ODTÜ'lü asistanlar Rektörlüğe yürüyor

Yeni YÖK Yasa Taslağı’nda yer alan “bursiyer öğrenci” statüsünü kabul etmeyen ve “güvenceli iş ve güvenceli gelecek” hakkına sahip çıkan...

Yeni YÖK Yasa Taslağı’nda yer alan “bursiyer öğrenci” statüsünü kabul etmeyen ve “güvenceli iş ve güvenceli gelecek” hakkına sahip çıkan ODTÜ’lü asistanlar 4 Nisan Perşembe günü gerçekleştirecekleri eylemde bir araya gelecek. Tüm ODTÜ kamuoyunu kendilerine destek olmaya davet eden asistanlar, üniversite yönetimini yeniden çözüme çağırdı.
Yaklaşık bir ay önce çalışma koşullarını ve akademik faaliyetlerine dair yaşadıkları sorunların çözümüne ilişkin Rektörlükten görüşme talep ettiklerini ancak bu çağrılarına hâlâ bir yanıt alamadıklarını kaydeden asistanlar, Rektörlüğe gitme kararı aldı.
ODTÜ’de araştırma görevlisi olmanın güvencesizlik tehdidi altında ya da senet baskısıyla uğraşmak ve “doktoralı işsiz olmak” tehdidi ile karşı karşıya kalmak olduğunu ifade eden asistanlar, ODTÜ’lü asistanların üniversitedeki bilimsel üretim sürecinin ayrılmaz bir parçası olduğuna dikkat çekti.
“Bizsiz ODTÜ’de ne bilimsel üretim, ne proje çalışmaları ne de eğitim-öğretim çalışmaları sürdürülebilir” diyen asistanlar, 4 Nisan 2013 Perşembe günü saat 12.00’da eğitim fakültesi ve saat 13.00’da Rektörlük önünde bir araya geleceklerini duyurdu.