Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

Bozuk olan sadece siluet değilmiş...!!!!

İstanbul’un silüetini bozan araziyi sahibine Başbakan önerdi iddiası Gökdelenlerin sahibi Mesut Toprak’ın eski finans yöneticisi Engin...

İstanbul’un silüetini bozan araziyi sahibine Başbakan önerdi iddiası

Gökdelenlerin sahibi Mesut Toprak’ın eski finans yöneticisi Engin Mert ‘AKP’nin İstanbul Kağıthane’deki il binasını Mesut Toprak’a ait şirket yaptırdı. Diyeti Zeytinburnu’ndaki arazidir. Bu yeri bizzat Başbakanımız Mesut Bey’in evine giderek almasını söyledi’ dedi.

Mesut Toprak ile 2008 Haziran ayına kadar 18 yıl beraber çalışan finans müdürü Engin Mert, Aydınlık’a tarihi İstanbul silüetini bozan bu gökdelenlerin hikayesini anlattı.

- Mesut Toprak ile ilişkiniz nedir?

- Ben uzun yıllar, tekstil işleri olan ve Four Seasons Oteli’nin sahibi Mesut Toprak’ın yanında üst düzey yönetici olarak çalıstım. O dönemde Tay Grubun Finans Müdürüydüm. Yaptıkları beni rahatsız ettiği için 2008 Haziran’ında oradan ayrıldım.

- Ne yaptı?

- AKP’nin İstanbul Kağıthane’deki il binasını Mesut Toprak’a ait Yapıtay Limited Şirketi yaptırdı. Bu şirket paravandır. Bu binanın arsasının bedeli Avukat Abdullah Pehlivan tarafından Mesut (Toprak) beyin Türk Ekonomi Bankası Trakya Kurumsal Şubesi’ndeki hesabına nakit olarak yatırıldı. Tam 1,3 milyon dolar. Bu avukat İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanının (Kadir Topbaş) da avukatıdır. Parayı ben TL’ye dondüm. Yapıtay’ın hesabına virman yaptık ve oradan arsa sahibine ödeme yapıp arsayı aldık. Daha sonra bina, tek kuruş ödemeden bir taşeron firmaya yaptırıldı ve partiye kiraya verildi