Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

İl Milli Eğitim Müdürlükleri, cemaat olimpiyatları için seferber

İzmir ve çevre illerdeki İl Milli Eğitim Müdürlükleri okullara gönderdikleri yazı ile okulların mevcut öğrenci sayılarına göre kaç öğre...

İzmir ve çevre illerdeki İl Milli Eğitim Müdürlükleri okullara gönderdikleri yazı ile okulların mevcut öğrenci sayılarına göre kaç öğrencinin ve kaç öğretmenin katılacağını duyurarak İzmir’de devam eden Uluslararası 11. Kültür ve Dil Festivali’ne katılmaya çağırdı. İzmir’de neredeyse her yere asılan afişler ve sokaklarda dolaşan festivale çağrı araçları ile halk İzmir Kültürpark’taki festivale davet edilirken, afişlerin üzerine başka hiçbir afişin asılmasına izin verilmedi.

'KENDİ İMKANINIZLA GELİN'

Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü ise ilçe milli eğitim müdürlüklerine gönderdiği yazıda, 24-25-26 Mayıs tarihleri arasında İzmir Kültürpark’ta yapılacak Uluslararası 11. Kültür ve Dil Festivali'ne, ortaokul ve orta öğretimlerden mevcudu 500 öğrenciye kadar olan okullardan 16 öğrenci, öğrenci mevcudu bine kadar olan okullardan ise en az 40 öğrenci gönderilmesi şart koşuldu. Her on öğrenci için de bir öğretmenin görevlendirilmesini duyuran İl Milli Eğitim Müdürlüğü, öğretmen ve öğrencilerin gönüllülük esasına göre kendi imkanları ile gitmelerini istedi.
İzmir İl Milli Eğitim müdürü Vefa Bardakçı’nın imzası ile Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne gönderilen yazıda ise, “Bakanlığımız tarafından uygulanan 'Değerler eğitimi' çerçevesinde yaşama kültürünü artırma adına, ilimiz Konak İlçesi fuar alanı civarındaki okullarda görev yapan idareci, öğretmen ve öğrencilerin, Kültürpark Fuar alanında yapılacak olan ‘Dil ve kültür festivali’ ne katılmaları ve belirtilen gün ve saatinde görevli sayılmaları, müdürlüğümüzce uygun görülmüştür” denildi.

'EĞİTİME YOK CEMAATE VAR'

Milli Eğitim Bakanlığının İl Milli Eğitim Müdürlükleri aracılığı ile Türkçe olimpiyatları Kültür Şöleni’ne katılıma zorlamasına tepki gösteren Eğitim Sen İzmir 1No'lu Şube Başkanı Abdullah Tunalı, daha çok cemaat okullarının reklamının yapıldığı bir faaliyet olarak sürdürülen etkinliklere bu yıl Milli Eğitim Bakanlığı’nın ve yerel yönetimlerin de dahil olmasının kaygı verici olduğunu belirtti.
"Devletin tüm kaynakları bu faaliyete koşulsuz sunulmuştur" diyen Tunalı, "Milli Eğitim Bakanlığı kendi öz faaliyetlerine kaynak bulamazken, bir cemaatin faaliyetine kaynak yaratması bizim için manidardır. Anlaşılan o ki, bu cemaatin yaptığı her türlü etkinlik, memleketin asli işi gibi örgütlenecektir" dedi.