İstanbul Büyükşehir Belediyesi ulaşım ücretlerine sessiz sedasız bir zam daha yaptı
İstanbul’da aylık Akbil ücretlerinde herhangi bir değişim yapılmadı ancak geçiş hakkı yıllardır 200 iken sessiz sedasız 180′e indirildi. Bu arada zam haberi de yapılmadı.
İETT’nin habersizce yaptığı bu zamla Aylık Akbil’de tek seferlik biniş ücreti 70 kuruştan 78 kuruşa çıkmış oldu.
İstanbul’da hatlarda yapılan kısaltma ve parçalama uygulamaları ve çift biletli hatların çoğalması nedeniyle, İstanbullular zorunlu ulaşım ihtiyaçları için de birden fazla araç kullanmak zorunda kalıyor. Bu da tek biniş fiyatı sabit kaldığı koşullarda dahi sürekli örtülü zamların gündeme gelmesine yol açıyor.
Bu koşullarda fiilen aylık Akbil kullanmak zorunda kalan emekçiler, asgari ulaşım ihtiyaçları için bir asgari ücretin %20′si kadar (140 TL) harcama yapmak zorunda kalıyor.
Son dönemde örtülü zam yöntemlerine daha çok başvuran İETT, daha önce açıktan yaptığı zamlarda büyük halk tepkisiyle karşılaşmış ve geri adım atmak zorunda kalmıştı.
İstanbul’da aylık Akbil ücretlerinde herhangi bir değişim yapılmadı ancak geçiş hakkı yıllardır 200 iken sessiz sedasız 180′e indirildi. Bu arada zam haberi de yapılmadı.
İETT’nin habersizce yaptığı bu zamla Aylık Akbil’de tek seferlik biniş ücreti 70 kuruştan 78 kuruşa çıkmış oldu.
İstanbul’da hatlarda yapılan kısaltma ve parçalama uygulamaları ve çift biletli hatların çoğalması nedeniyle, İstanbullular zorunlu ulaşım ihtiyaçları için de birden fazla araç kullanmak zorunda kalıyor. Bu da tek biniş fiyatı sabit kaldığı koşullarda dahi sürekli örtülü zamların gündeme gelmesine yol açıyor.
Bu koşullarda fiilen aylık Akbil kullanmak zorunda kalan emekçiler, asgari ulaşım ihtiyaçları için bir asgari ücretin %20′si kadar (140 TL) harcama yapmak zorunda kalıyor.
Son dönemde örtülü zam yöntemlerine daha çok başvuran İETT, daha önce açıktan yaptığı zamlarda büyük halk tepkisiyle karşılaşmış ve geri adım atmak zorunda kalmıştı.