"Bu durumun nedeni Türkiye Başbakanı’nın aşağılayıcı açıklamalarıdır"
Mısır Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Bedr Abdelatti, iki ülke arasında ilişkilerin
kötüleşmesinden Türk hükümetinin sorumlu olduğunu belirtti.
Sözcü, “Bakanlığımız, Türk tarafının provokasyon dolu açıklamalara son vermesi için defalarca fırsat vermişti. 10 gün önce Türkiye Büyükelçisine, Kahire’nin resmi Ankara’nın bu tür davranışı karşısında tahammül etmek istemediği bildirilmişti. Ancak ardından yine Türkiye Başbakanı’nın aşağılayıcı açıklamalarını duyduk ve sabrımız tükendi. Tüm artıları ve eksileri tartarak ilgili kararı aldık” dedi.
Mısırlılar
dışında kimsenin Mısır’ın iç siyasetini belirleyemeyeceğini ifade eden
Abdelatti, “Türkiye ile ilişkilerimiz tarihe dayanıyor. Ancak asıl bu ülkenin
hükümeti, ilişkilerin kötüleşmesinden sorumlu. Dünyada hiçbir devletin, başka
bir ulusun egemen iradesine itiraz etme hakkı yok” dedi.
Sözcü, “Bakanlığımız, Türk tarafının provokasyon dolu açıklamalara son vermesi için defalarca fırsat vermişti. 10 gün önce Türkiye Büyükelçisine, Kahire’nin resmi Ankara’nın bu tür davranışı karşısında tahammül etmek istemediği bildirilmişti. Ancak ardından yine Türkiye Başbakanı’nın aşağılayıcı açıklamalarını duyduk ve sabrımız tükendi. Tüm artıları ve eksileri tartarak ilgili kararı aldık” dedi.
