HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Hadi Ateistler Bunu da Açıklayın: Tanrı zar atar mı?

“Hadi Ateistler Bunu da Açıklayın” programında “Tanrı zar atar mı?” sorusu üzerinden kuantum fiziğinin gizemli yanları ve sağduyumuza ayk...

“Hadi Ateistler Bunu da Açıklayın” programında “Tanrı zar atar mı?” sorusu üzerinden kuantum fiziğinin gizemli yanları ve sağduyumuza aykırı gelen yanları incelendi

“Hadi Ateistler Bunu da Açıklayın” programında “Tanrı zar atar mı?” sorusu üzerinden kuantum fiziğinin gizemli yanları ve sağduyumuza aykırı gelen yanları incelendi.
Doç. Dr. Kerem Cankoçak’ın anlatımıyla gerçekleşen programda, kuantum fiziği anlaşılmadan çevremizde gördüğümüz olayların gerçek nedenlerinin anlaşılamayacağı söylendi.
Evren tasarlanabilir mi tasarlanamaz mı, tanrı zar atar mı atmaz mı, şans nedir gibi soruların cevabının kuantum fiziğinin anlaşılmasında olduğu belirtildi.
Örneğin bir insanın vücudunda her saniyede milyarlarca geçen kozmik ışınlardan birinin o insanın vücudundaki DNA’yı değiştirip de mutasyona yol açmasının ve o mutasyonun kansere yol açmasının belli bir nedeninin olmadığı, daha doğrusu o zamanda olmasının bir nedeni olmadığı söylendi. Bütün bunların ancak kuantum fiziğiyle anlaşılabileceği üzerinde duruldu.
Kuantum fiziğini anlayabilmek için modern bilimin başlangıcı incelendi.
Özel görelilik ve kuantumun ortaya çıkışı anlatıldı.
Neden bir atom diğerinden ya da bir element diğerinden farklıdır bunların kuantum fiziği sayesinde anlaşıldığı belirtildi.
İTÜ’deki fizik laboratuvarlarından birinde çekilen videoda, katot tüpü anlatıldı. Katot tüpünün elektronu keşfetmeye yarayan bir alet ve aynı zamanda da tüplü televizyonun atası olduğu belirtildi. Teknolojinin nasıl geliştiğine iyi bir örnek olan katot tüpünün, teknolojinin bilimsel meraktan çıkan çalışmalar sonucu gelişmesine örnek olduğu söylendi.
Program, şu soruların cevaplarını verdi:
İlk parçacık fiziği çalışmaları sayesinde televizyon nasıl geliştirildi?
Bütün insanlar bir küp şekere sığar mı, sığarsa nasıl?
Kara cisim ışıması nedir?
Işığın enerjisi nasıl gelir?
Kuantumun en önemli ilk kavramı, “Kesikli bir dünya kavramı” ne anlama gelir?
Fotoelekrik etki üzerine yapılan deneyler neye yol açtı?
Programı izlemek için tıklayınız..

Business News