Sirkeci-Uzunköprü Demiryolu İnşaatı, 'Unitek İnşaat'ın tamamlanmış projeleri arasında yer alırken, şirketten konuyla ilgili açıklam...
Sirkeci-Uzunköprü Demiryolu İnşaatı, 'Unitek İnşaat'ın
tamamlanmış projeleri arasında yer alırken, şirketten konuyla ilgili açıklama
geldi…
Tekirdağ'daki tren kazasının yaşandığı köprünün toprakla
doldurulmuş bir derenin üzerine yapıldığına ilişkin görseller kamuoyuna
yansırken hattın yenilenmesinin kim tarafından yapıldığı merak konusu.
Unitek İnşaat'ın web sayfasında tamamlanmış işleri arasında
"Sirkeci-Uzunköprü Demiryolu İnşaatı" yer alıyor. Şirketin
tamamlanmış işleri arasında İstanbul-Ankara Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinde
heyelan önlemeye yönelik işler de bulunuyor. Ayrıca devam eden işler arasında
bir dizi demiryolu projesi dikkat çekiyor. Bunlara ek olarak şirket 3.
Havalimanı Akaryakıt Terminali, Çanakkale Köprüsü Açık Deniz Köprü Kazıklarının
Çakımı gibi projelerle birlikte Arifiye-Pamukova 2. Demiryolu Hattı yapımını da
üstlenmiş durumda.
ŞİRKETTEN AÇIKLAMA
Unitek İnşaat'ın yaptığı açıklamada, söz konusu alanda
inşaat çalışmasının kendileri tarafından yapılmadığı duyuruldu:
KAZADA TEKNİK İHMAL BÜYÜK
Demiryolu uzmanı bir mühendis Tekirdağ’daki kazayı
değerlendirdi. Kazanın gerçekleştiği bölgedeki gibi köprü veya menfez giriş
çıkışlarında yaklaşım dolgusu olması gerektiğini ancak fotoğraflardan
anlaşıldığı kadarıyla böyle yaklaşım dolgusu ya da benzeri risk önleyici başka
bir imalatın yapılmadığına işaret etti. Aynı zamanda bu tür durumlarda
arızaları haber vermek üzere görev yapan “yol bekçileri”nin demiryollarındaki
özelleştirme uygulamaları nedeniyle devre dışı bırakılmasının da önemli bir
etken olduğuna dikkat çekti.