AYŞE ATEŞ: "Sinan bana, 'beni öldürmek için İzzet Ulvi Yönter ve Semih Yalçın'dan talimat almışlar' dedi!"

Sinan Ateş cinayeti davası sanık avukatları ve şikâyetçilerin ifadeleriyle sürüyor... Silahlı saldırıda öldürülen Sinan Ateş’in faillerinin yargılandığı davanın ilk duruşması 4’üncü günde devam ediyor. Mahkemede ifade veren Ayşe Ateş, Sinan Ateş'in kendisini öldürtmek için MHP'li yöneticiler Ulvi Yönter ve Semih Yalçın'dan talimat alındığını söyledi.


Eski Ülkü Ocakları Genel Başkanı Sinan Ateş cinayeti davası kapsamında tutuklu 22 sanığın Ankara 32. Ağır Ceza Mahkemesi’nce Sincan Kapalı Ceza İnfaz Kampüsü’nde yargılanması sürüyor.

Davanın ilk üç duruşmasına 22 sanık ve 19 sanık avukatı savunmalarını yaptı.Bugün davanın 4. duruşması yapılacakken, sanık avukatlarının savunmalarını tamamlamaları ve şikâyetçilerinin ifadelerine başlanması bekleniyor. Bu kapsamda şikâyetçi Ayşe Ateş, duruşmada ilk kez konuştu.

‘BAŞKAN GERÇEKLERİ DİNLESİN’

Verilen aranın ardından Ayşe Ateş’in ifadesinin alınmasına geçti. “Sinan’ın katlinde dahli bulunanlardan başsağlığı kabul etmiyorum” diyen Ayşe Ateş, “Bugüne değin senaryolarınızı dinledik. Şimdi başkan gerçekleri dinlesin. Burada 4 gün senaryo ürettiler. Hatta ileri giderek, ‘Sinan’ı Selman vurdu’ dediler. Emri kim verdiği bilinmesine karşın, Selman dediler” ifadelerini kullandı. Ayşe Ateş, olay anı kamera görüntülerine ilişkin; “’Eray Sinan’ın ayaklarına vurdu, kameralarda sabit’ dediler. Ne anlatıyorsunuz siz? Ben size anlatayım kamera görüntülerini. Kiralık katil geliyor Sinan’ın belden üstünü hedef alıyor. Sinan bilinci kapalı bir şekilde yere düşüyor. Eray Sinan’ı öldürmüş oradan kaçmış. Kime ne anlatıyorsunuz? Devletin namusunu leke sürüyorsunuz” dedi.

‘TUVALETE BİLE GİDEMEZLER’

Sinan Ateş’in Ülkü Ocakları Başkanlığı’ndan istifa etmesinin ardından aralarında geçen diyaloğu anlatan Ayşe Ateş, “Bana; ‘Olcay Kılavuz ve Ahmet Yiğit Yıldırım beni öldürmek için kiralık katil arıyorlarmış’ dedi. Bunu dedikten sonra eşime itibar saldırıları başladı. Yiğit’in talimatıyla Kadir Ensar Ejder’e ait Orkun Haber Ajansı üzerinden itibar suikastı başladı. Benim eşimde ocak başkanlığı yaptı, bilirim. Ülkü Ocakları başkanının talimatı olmadan tabiri caizse tuvalete bile gidemezler” diye konuştu.

‘EMRİ YÖNTER VE YALÇIN VERDİ' İDDİASI

“Ben MHP ve Ülkü Ocakları’nın içine sızmış suç çetesini hedef alıyorum” diyen Ayşe Ateş, sanık avukatlarının Sinan Ateş’in “birilerini dövdürdü” iddialarına yönelik, “Evet, Sinan birilerini dövdürttü. Karşıma aldım; ‘Sinan sen temiz bir adamsın. Yapma. Eğer böyle yapacaksan Ülkü Ocakları Başkanlığı’nı da bırak’ dedi. Bana, “Ayşe ben sadece genel merkezden gelen talimatı yapıyorum. Yoksa bize de zarar gelecek’ yanıtını verdi” dedi. Ayşe Ateş, daha önce polise verdiği ifade söylediği ancak daha sonra kızlarının annesiz de kalmaması için söylemediği isimleri açıklamak istediğini belirterek davaya damga vuran şu açıklamalarda bulundu:

“Ben 4 gündür buraya bakınca umudu kaybettim. Muhtemelen bunların yarısı tahliye olacak. Biz de acımızla yaşayacağız. Ben anladım ki, ben saklasam da beni öldürecekler. Ben ölünce yanımda mezara gitmeden burada kalsın diye anlatacağım. Sinan başkanlıktan ayrılınca bana; ‘Ayşe, İzzet Ulvi Yönter ve Semih Yalçın beni öldürtmek için Olcay Kılavuz’a ve Ahmet Yiğit Yıldırım’a talimat vermiş. Onlarda beni öldürmesi için kiralık katil arıyorlarmış’ dedi. 

Ayşe Ateş, verdiği yeni ifadelerin dosyaya eklenmesini, dosyadan çıkarılan 17 kişinin dosyaya eklenmesini ve yeni verdiği isimlerin ifadesinin alınmasını istedi.

ATEŞ'İN ANNESİ İFADE VERİRKEN FENALAŞTI, DURUŞMAYA ARA VERİLDİ

Sinan Ateş'in annesi Saniye Ateş, mahkemede ifade verirken fenalaştı. Duruşmaya 20 dakika ara verildi. Sağlık görevlileri salona girdi. 

Oğlunun ölümünden duyduğu üzüntüyü anlatan Saniye Ateş, “Bunlar maşa. Oğlumun katilleri çıkacak ve burada hesap verecek. Benim oğlum haram yediyse vebali benden çıksın. Torunum bana geçenler de ‘Babamın sakalı çıkmıştır. Kesmek lazım’ dedi. Yürek buna nasıl dayanır” dedi. Bu sözlerini ifade ederken Saniye Ateş fenalaştı. Yakınındakiler müdahale etmeye başlarken Ayşe Ateş, sanıklara doğru, “Bu kadın burada ölürse hesabını sizden sorarım” diye bağırdı. Duruşmaya ara verildi. Ara sağlık görevlilerinin Saniye Ateş’e müdahale ettiği öğrenildi.

’22 KEZ ÖLDÜM’

Sanık avukatlarının savunmasının ardından şikâyetçi ifadelerine geçildi. Şikâyetçi ifadeleri Sinan Ateş’in annesi Saniye Ateş’le başladı. Saniye Ateş, “Ben ölü biriyim. Ama 4 gündür burada 22 kez öldüm. Sanki benim oğlum kendini öldürmüş gibi anlatıyorlar” dedi. Saniye Ateş, Sinan Ateş’in tehditler aldığını ileri sürerek, “Bir gün çelik yelekle yanıma geldi. Bana ‘Benim ipimi çektiler. Babama söyleme’ dedi. Belki korurlar diye düşündüm. Oğlum 12 yıl İsmet Büyükataman’ın danışmanlığını yaptı” şeklinde konuştu. 

‘'KANINI KILAVUZ, BULUT, YALÇIN VE YÖNTER'E SOR''

Saniye Ateş, Sinan Ateş’in eski Mersin Ülkü Ocakları Başkanı Çağrı Ünel’ın öldürdüğü iddia edilen Emrullah Kaplan’ın abisiyle telefonda görüştüğünü anlatarak, “Oğlum, ‘Senin abinin kanı bende değil. Onun kanını Olcay Kılavuz, Ahmet Yiğit Yıldırım, Semih Yalçın ve İzzet Ulvi Yönter’e sor’ dedi. Anne ben ne yapayım diye bana sordu. Oğlum Devlet Bahçeli’ye söyle dedi. Ulaşmaya çalıştı, ulaşamadı” ifadelerini kullandı.

''BAHÇELİDEN HABERSİZ ÇAY İÇİLMİYORDU''

Sanık Emre Yüksel’in kullandığı ve Ülkü Ocakları’na ait olan araç hakkında Saniye Ateş, “O araç benim oğlum döneminde makam aracı olarak alındı. Oğlum dışında kimse kullanamazdı. Ocakta Devlet Bahçeli’den habersiz çay içilmezdi. Oğlum öldürülmek için mi başkan yapıldı?” diye sordu. “Defalarca benim oğlumu takip ettirdiler” diyen Saniye Ateş, “İnsan öldürmek bu kadar basit mi? O halde ben de kısasa kısas istiyorum. Ben onların vicdanına bırakıyorum” dedi. Ayşe Ateş, Saniye Ateş’in bu sözüne karşılık, “Olmayan vicdana bırakılmaz” dedi.

GÜLTEKİN UYSAL GELDİ

Davayı siyasetçilerde yoğun bir ilgiyle takip ediyor. Bu kapsamda bugünkü duruşmaya Demokrat Parti Genel Başkanı Gültekin Uysal ile CHP Genel Başkanları Murat Bakan, Meryem Gül Çiftçi Binici ve milletvekili Sibel Suiçmez salonda yer aldı. Uysal, Ayşe Ateş’in yanında oturdu.

ÇEP’E BAŞKANDAN UYARI

Mahkeme başkanı, azmettirici olarak yargılanan sanık Doğukan Çep’in dünkü duruşmada şikâyetçi tarafına yönelik yaptığı baş hareketleri nedeniyle uyardı.

Mahkeme başkanı, “Doğukan Çep’in tuvalet ihtiyacı için jandarma eşliğinde getirilip götürülürken, müşteki tarafında oturan izleyicilere yönelik tehdit anlamına gelecek baş sallama hareketleri yaptığı görülmüştür. Doğukan Çep uyarılmıştır” dedi.

Doğukan Çep itiraz etmek isteyince; “Anladın değil mi Doğukan? Tamam! Otur yerine” uyarısında bulundu.

ÖZEL SALONA GİRİŞ YAPTI

CHP Genel Başkanı Özgür Özel, yine duruşmaya katılan siyasetçi oldu.

Duruşmaya sanık avukatlarının ifadeleri ve taleplerinin alınmasıyla başlandı. Sanıkların avukatlarının alınan ifadeleri şöyle: 

‘AĞAR VE YALÇIN'I TANIDIĞI İDDİASI YÜZÜNDEN’

 Sanık Karadeniz'in avukatı “Suça yardım etmekten” yargılanan sanık Erdem Karadeniz’in avukatı Egehan Poyrazoğlu müvekkilinin kolluk ve savcılar tarafından şüpheli olarak görmediğini ileri sürerek, “FETÖ üyesi Cevheri Güven tarafından iddialar ortaya atılmıştır. Çünkü bu kişi Karadeniz’in eski bakanlardan Mehmet Ağar ve siyasetçi Semih Yalçın’ı tanıdığı iddiasında bulundu ve bu yüzden tutuklandı” dedi. (CUMHURİYET)

Blogger tarafından desteklenmektedir.