Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

Okullarda 'koordineli' gericilik

Zonguldak'ın Çaycuma ilçesinde Diyanet İşleri Başkanlığı ve Çaycuma Müftülüğü, Kutlu Doğum Haftası'nı gerekçe gösterek İlçe Milli Eğ...

Zonguldak'ın Çaycuma ilçesinde Diyanet İşleri Başkanlığı ve Çaycuma Müftülüğü, Kutlu Doğum Haftası'nı gerekçe gösterek İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli bir biçimde imamları, kadın vaizeleri ve Kuran kursu öğreticilerini okullara taşıdı. Eğitim-Sen ise etkinliklere tepkili 

Eğitimde gericiliğin yaygınlaşması yönündeki adımlarını hızlandıran AKP, her geçen gün yeni uygulamalarla halkın karşısına çıkıyor. Diyanet İşleri Başkanlığı ve müftülükler aracılığıyla fiili durumlar yaratan iktidar, ocak ayındaki Umre gezisinin ardından Kutlu Doğum Haftası’nı gerekçe göstererek okulları ve öğrencileri dini etkinlikleri dahil etti. 

Zonguldak’ın Çaycuma ilçesinde Çaycuma Müftülüğü ilçe merkezi, belde ve köylerde anasınıflarını ve ilköğretim birinci kademe öğrencilerini “Kutlu Doğum Haftası” etkinliklerine dahil etti. Okullara gelen cami imamları, kadın vaizeler ve Kuran kursu öğreticileri öğrencilere konuşmalar yaparak üzerinde dini sözlerin yazılı olduğu balonlar dağıttı. 


Müftülük ve Milli Eğitim’den ‘koordineli’ çalışma 
Etkinlik, Çaycuma Müftülüğü’nün internet sitesinde de yer aldı. Sitedeki Peygamberimi çooook seviyorum başlıklı haberde müftülüğün İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile koordineli bir çalışma yürüttüğü, tüm anaokulu ve ilköğretim birinci kademe öğrencilerine verilmek üzere 10 bin adet balon bastırıldığı, balonlarda “Ey Allah’ın kulları kardeş olunuz” ve “Peygamberimi çoook seviyorum” yazdığı yer alıyor. 

Müftülük görevlileri, sınıflara girme konusunda izni olup olmadığını soran bazı öğretmenlere de “Milli Eğitim’den iznimiz var” yanıtını verdi. 

Ödüllü Kutlu Doğum yarışması 
Müftülüğün dışında Diyanet İşleri Başkanlığı da Kutlu Doğum Haftası gerekçesiyle ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflar arasında şiir yarışması, ortaöğretim okulları arasında da kompozisyon yarışması düzenlenmesi için çalışma yürütmeye başladı. Çaycuma Müftülüğü tarafından Milli Eğitim Müdürlüğü kanalıyla okullara gönderilen yazıda söz konusu yarışmaların birincisine 300, ikincisine 200, üçüncüsüne 100 TL verileceği belirtildi. 


”İzinler nasıl verildi?” 
Konuyla ilgili olarak Eğitim-Sen Çaycuma Temsilcisi İsmet Akyol da bir açıklama yaptı. Akyol, Çaycuma Milli Eğitim Müdürlüğü’nün imamlara, kadın vaizelere ve Kuran kursu öğreticilerine nasıl “sözlü izin” verdiğini, müftülük ile yürütülen çalışmanın nasıl koordineli hale geldiğini yanıtlama çağrısında bulundu. 

Akyol, Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili yönetmelikleri çerçevesinde ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında kutlanacak gün ve haftaların belirli olduğunu hatırlatarak Kutlu Doğum Haftası’nın bu listede yer almadığını, Milli Eğitim’deki tüm yöneticilerin de bu durumu bildiğini söyledi. Akyol, ”İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Kutlanacak Belirli Gün ve Haftalar Çizelgesi’nde Kutlu Doğum Haftası yokken, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın sadece kendisini bağlayan ‘Kutlu Doğum Talimatnamesi’ doğrultusunda Çaycuma Müftülüğüne niçin ve nasıl izin verilmiştir?” diye sordu. 

Dini etkinliklerin okullar ve öğrenciler üzerinden yapılmasına tepki gösteren Akyol, uygulamaların tesadüf değil, AKP’nin eğitimi “devlet eliyle dinselleştirme” politikasının bir ürünü olduğunu ifade etti. Akyol, eğitimin Diyanet faaliyetine açma girişimlerine ve okulların Diyanet şubesi gibi görülmesine karşı Eğitim-Sen olarak sessiz kalmayacaklarını da kamuoyuna duyurdu. 

Sendika.Org

Zonguldak Valiliği, Çaycuma Kaymakamlığı ve Çaycuma Müftülüğü tarafından verilen izinler

Hiç yorum yok