HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

'Çocukları ilkokula göndermeyeceğiz'

Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi, 4+4+4 eğitim sistemi ile 5 yaşındaki çocukların okula gönderilmesini protesto etti. Protestoya destek veren...

Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi, 4+4+4 eğitim sistemi ile 5 yaşındaki çocukların okula gönderilmesini protesto etti. Protestoya destek veren veliler de, 5 yaşındaki çocukların okul öncesi eğitime tabi tutulması gerektiğini belirtti. 
Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi, 4+4+4 eğitim sistemi ile 5 yaşındaki çocukların okula gönderilmesini İstanbul Milli Eğitim Müd
ürlüğü önünde protesto etti. Eyleme, veliler, öğretmenler ve öğrenciler de katıldı.

"Haklarımızı 4+4+4 karanlığına teslim etmeyeceğiz" pankartı açılan eylemde, "Karanlığa teslim olmayacağız", "Çocuk gelin olmayacağım" dövizleri taşındı. Sık sık, "AKP'ye bırakma eğitime sahip çık", "Patrona köle AKP'ye imam olmayacağız" sloganları atıldı. Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi adına açıklama yapan Kader Yeşilırmak, 4+4+4 eğitim sisteminin AKP tarafından Meclis'ten zorla geçirildiğine dikkat çekerek, "AKP iktidarı bu sistemin parçası olarak çocuklarımızı zorla ilkokula yazdırıyor. Kamusal parasız okul öncesi eğitimin verilmediği bir ülkede, 5 yaşındaki çocuklarımız 4+4+4 cehenneminin içine atılmak isteniyor" diye konuştu.

'Fiziksel, psikolojik ve sosyal zararları olacak'

Bilim insanlarının, eğitimcilerin ve hekimlerin yaptıkları açıklamalarla 5 yaşındaki çocukların böyle bir eğitim sisteminde sosyal, fiziksel ve psikolojik anlamda zarar göreceklerini belirtmelerine rağmen buna izin verilmesinin, toplum geleceğinin zarar görmesi demek olduğunun altını çizen Yeşilırmak, herkesi bu sistemi protesto etmeye çağırdı.

Yeşilırmak, "Bizler Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri'nde 4+4+4'ü durdurmak için yan yana gelen veliler olarak çocuklarımızı ilkokula göndermeyeceğiz. Onların hakkı okul öncesi eğitimdir" dedi.

Eyleme katılan veli ve öğretmenler de uygulamaya tepki göstererek 5 yaş çocukların okul öncesi eğitime tabi tutulması gerektiğini belirtti.

Business News