"Kuvvetler ayrılığı önümüzde engel"
''Kuvvetler ayrılığı önümüzde engel olarak dikiliyor'' dedi.
Bürokratik oligarşinin hükümetin icraatlarına engel olmaya devam ettiğini söyleyen Başbakan Erdoğan’dan ilginç çıkış: ‘Yav işte 326 milletvekiliniz var hala mı bahane?’ diyorlar. Ama işte bu kuvvetler ayrılığı denen var ya... O önünüze gelip engel olarak dikiliyor
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ’Konya Ekonomi Ödülleri 2012’ töreninde yaptığı konuşmada hükümetinin ekonomi alanındaki icraatlarından örnekler verdi ve “İşte bizim farkımız burada. Yolsuzlukla, yoksullukla, yasaklarla mücadele derken bu işi bitire bitire buralara geldik. Şu anda bile bazı sıkıntıları hala yaşıyoruz. Kendi iktidarımızda bile yaşıyoruz” dedi.
Başbakan şöyle devam etti:
BÜROKRATİK OLİGARŞİ: Ama burada bile maalesef yaşadığımız sıkıntıların ardında sistemin içindeki ne yazık ki yanlışlıklar. Sistem düzenli kurulmamış. Düzgün kurulmadığı içindir ki umulmadık yerde, umulmadık şekilde bakıyorsunuz bürokrasi karşımıza dikiliyor. Bürokratik oligarşi karşınıza çıkıyor. Umulmadık yerde yargı ile karşı karşıya kalıyorsunuz.
ENGELLEME: Yasama, yürütme, yargı bu ülkede öncelikle milletin menfaatini düşünmesi lazım. Ardından bu devletin menfaatini düşünmesi lazım. Eğer biz güçlü hale geleceksek böyle güçlü hale geleceğiz. Eğer benim yapacağım yatırımı bir kelimeden dolayı kalkar da 3 ay, 6 ay erteletirsen, bu 1 sene 2 seneye giderse, o zaman bu ülkenin kaybının bedelini, asla ne tarihe hesabını verebilirsiniz ne de bu toprağın altında yatanlara hesabını verebilirsiniz.”
OLİGARŞİ VE YARGI: Şehir hastaneleri projesini 6 yıldır bürokratik oligarşi nedeniyle hala hayata geçiremedik. Artık biz sedye üzerinde bir hastanenin kampüsünde dışarıda hastaların taşındığını görmek istemiyoruz. Ama hala bunu aşamadık. En başarılı alanlardan bir tanesi olmasına rağmen hala sağlıkta bunu aşamadık. Niye? Bürokratik oligarşi ve yargı.
SAHAMIZ BELLİ: Ama dışarıdan bakanlar da zannediyor ki ’Yav işte 326 milletvekiliniz var, 326 milletvekiliyle hala mı bahene?’ Ama işte bu kuvvetler ayrılığı denen var ya... O önünüze gelip engel olarak dikiliyor. Senin de bir oynama sahan var. Şimdi ana muhalefet partisi genel başkanının tek sığındığı bu zaten. ’Yapın. Yaptınız da biz mi engel olduk?’ diye. Zaten yasama noktasında engel olabileceğin kadar engel oluyorsun. Bağırıyorlar, çağırıyorlar, 1 saatte bitecekse 2 saatte bitiyor. 1 günde bitecekse, 2 günde bitiyor. Onların zaman kaybının hesabını vermek gibi bir derdi yok. Çünkü onların sırtında küfe yok. Küfe bizim sırtımızda. Sorumluluk bizde, mesuliyet bizde. Onlarda öyle bir dert de yok, onların aşkı da yok. Biz ise dertliyiz ve bu millete de aşığız. Bizim böyle bir farkımız var.”
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ’Konya Ekonomi Ödülleri 2012’ töreninde yaptığı konuşmada hükümetinin ekonomi alanındaki icraatlarından örnekler verdi ve “İşte bizim farkımız burada. Yolsuzlukla, yoksullukla, yasaklarla mücadele derken bu işi bitire bitire buralara geldik. Şu anda bile bazı sıkıntıları hala yaşıyoruz. Kendi iktidarımızda bile yaşıyoruz” dedi.
Başbakan şöyle devam etti:
BÜROKRATİK OLİGARŞİ: Ama burada bile maalesef yaşadığımız sıkıntıların ardında sistemin içindeki ne yazık ki yanlışlıklar. Sistem düzenli kurulmamış. Düzgün kurulmadığı içindir ki umulmadık yerde, umulmadık şekilde bakıyorsunuz bürokrasi karşımıza dikiliyor. Bürokratik oligarşi karşınıza çıkıyor. Umulmadık yerde yargı ile karşı karşıya kalıyorsunuz.
ENGELLEME: Yasama, yürütme, yargı bu ülkede öncelikle milletin menfaatini düşünmesi lazım. Ardından bu devletin menfaatini düşünmesi lazım. Eğer biz güçlü hale geleceksek böyle güçlü hale geleceğiz. Eğer benim yapacağım yatırımı bir kelimeden dolayı kalkar da 3 ay, 6 ay erteletirsen, bu 1 sene 2 seneye giderse, o zaman bu ülkenin kaybının bedelini, asla ne tarihe hesabını verebilirsiniz ne de bu toprağın altında yatanlara hesabını verebilirsiniz.”
OLİGARŞİ VE YARGI: Şehir hastaneleri projesini 6 yıldır bürokratik oligarşi nedeniyle hala hayata geçiremedik. Artık biz sedye üzerinde bir hastanenin kampüsünde dışarıda hastaların taşındığını görmek istemiyoruz. Ama hala bunu aşamadık. En başarılı alanlardan bir tanesi olmasına rağmen hala sağlıkta bunu aşamadık. Niye? Bürokratik oligarşi ve yargı.
SAHAMIZ BELLİ: Ama dışarıdan bakanlar da zannediyor ki ’Yav işte 326 milletvekiliniz var, 326 milletvekiliyle hala mı bahene?’ Ama işte bu kuvvetler ayrılığı denen var ya... O önünüze gelip engel olarak dikiliyor. Senin de bir oynama sahan var. Şimdi ana muhalefet partisi genel başkanının tek sığındığı bu zaten. ’Yapın. Yaptınız da biz mi engel olduk?’ diye. Zaten yasama noktasında engel olabileceğin kadar engel oluyorsun. Bağırıyorlar, çağırıyorlar, 1 saatte bitecekse 2 saatte bitiyor. 1 günde bitecekse, 2 günde bitiyor. Onların zaman kaybının hesabını vermek gibi bir derdi yok. Çünkü onların sırtında küfe yok. Küfe bizim sırtımızda. Sorumluluk bizde, mesuliyet bizde. Onlarda öyle bir dert de yok, onların aşkı da yok. Biz ise dertliyiz ve bu millete de aşığız. Bizim böyle bir farkımız var.”