HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Rene Gonzalez’den ABD’ye tutuklu değiş tokuşu çağrısı

ABD’deki Kübalı karşı devrimci çeteler içinde ajanlık yaparken tutuklanan ve ABD hapishanelerinde tutulan “Küba Beşlisi” içinden geçtiğ...

ABD’deki Kübalı karşı devrimci çeteler içinde ajanlık yaparken tutuklanan ve ABD hapishanelerinde tutulan “Küba Beşlisi” içinden geçtiğimiz sene serbest bırakılan Rene Gonzalez, ABD’ye taşeron alan Gross’a karşı Kübalı tutukluları bırakma çağrısı yaptı.
Uluslararası haber ajansı Associated Press ile röportaj yapan Küba Beşlisinden Rene Gonzalez halen tutuklu bulunan yoldaşlarının Küba’da tutuklu bulunan ve ABD için taşeron bir şekilde ajanlık yapan Alan Gross ile değiştirilmesi çağrısı yaptı. Gonzalez, bu hamlenin normalleşme açısından önemli bir jest olacağının altını çizdi. Küba daha önce 64 yaşındaki ABD için devlet kurumalarından bağımsız olarak çalışan ajan Alan Gross’un Küba Beşlisi ile takas edilmesi çağrısı yapmış, fakat bu çağrılar yanıtsız kalmıştı.
Chicago doğumlu bir Kübalı olan Gonzalez 2001 senesinde Güney Florida’da karşı devrimci mafya-çetelere karşı Küba için ajanlık faaliyeti yürütürken diğer 4 yoldaşı ile tutuklanmıştı. Bu 5 kişi daha sonra “Küba Beşlisi” olarak anılmış, Küba’da ve dost ülkelerde kahraman olarak ilan edilmişlerdi. Gonzalez yaklaşık bir buçuk yıl önce tahliye edilmiş ve 3 yıllık denetimli serbestlik süresince ABD’de kalması emredilmişti. Diğer 4 Kübalı hala ABD hapshanelerinde ağır şartlar altında ve izole bir şekilde bulunuyor.
Gonzalez: “Bu ABD’nin iyi niyet göstergesi olacaktır”
Gonzalez Associated Press ajansı ile yaptığı röportajda, “Kuzey Amerikan hükümetin Küba’ya karşı olan politikasını değiştirdiğini söylerek bütün dünyayı umutlandıracağını düşünmek istiyorum, Başkan Obama’nın şu anda ihtiyacı olan şey cesaret” diyerek Küba Beşlisi’nin bırakılmasının Küba-ABD ilişkilerinin değişmesinin bir ilk adımı olması gerektiğini söyledi. Gonzalez bu konu ile ilgili, “Küba ve ABD ilişkilerinin geliştirilebilmesi için iki taraflı güzel bir jest olacaktır” şeklinde konuştu.
“Ben bir Kübalı yurtseverim ve hiç pişmanlık duymuyorum”
Gonzalez kendisi ile ilgili sorulara cevap verirken, yaptığı işten hiç bir zaman kuşku duymadığını açıkladı. Karısı ve çocukları ile yıllar sonra bir araya gelebilen Gonzalez, görevine girişi ile ilgili, “Kimse bunu bana zorla yaptırmadı. Bana riskleri açıkladılar ve ben “evet” dedim. Bunu bir Kübalı yurtsever olarak yaptım ve hiç pişmanlık duymuyorum. Kendimden bir saniye bile şüphe etmedim” dedi.
ABD’deki görevi boyunda hiç bir zaman amanının ABD ve halkına yönelik olmadığını, sadece Küba karşıtı mafya ve çetelerin bombalama girişimlerine karşı savaştığını söyledi. Bu saldırılar Küba’nın turizm endüstrisine zarar vermek amacını güdüyordu. ABD vatandaşlığından vazgeçmesi koşulu ile bırakılan Gonzalez bundan memnun olmadığını fakat kendisini bir ABDli’den daha çok bir Kübalı gibi hissettiğini belirtti. Gonzalez bu konu ile ilgili, “ABD’de bir ailem var ve burada bir çok dostumu bırakıyorum. Burası imrenilecek bir tarihe sahip bir ülke, insan bizi ayıran şeylerden daha çok birleştirici unsurlarımız olduğunu görebiliyor” dedi.
(soL - Dış Haberler )

Business News