Bu taraftar size yol vermez
ODTÜ'de ağaç katliamının ardından yol çalışmaları hukuksuz şekilde sürerken taraftar grupları yol çalışmasının yapıldığı alanda "futbol maçı eylemi" yaptı. Polisin barikatına rağmen yapılan maçın ardından santraya fidan dikildi.
ODTÜ'deki ağaç katliamı bu kez taraftar grupları tarafından protesto edildi.
BU TARAFTAR SİZE YOL VERMEZ
Memleketin her köşesinin rant alanına dönüştüğü; para karşısında ağaç, cami ya da diğer hiçbir kutsalın öneminin olmayacağının beyan edildiği günleri yaşıyoruz Türkiye’de. Odtü’de yaşanan orman katliamı da diğerleri gibi polis zoruyla, kendi hukuklarını da ayakları altına alarak gerçekleştirdikleri maharetlerinden biri olarak tarihteki yerini alıyor. Gözünü para bürümüş ‘Beton başkan’ twitter’da ve televizyonlarda utanmadan gözlerimizin içine bakarak yalan söylüyor. Belediye işçileri ağaçlarını koruyan öğrencilere kazmayla kürekle saldırıyor.
Tüm bunların yaşandığı bir dönemde sessiz kalmak; onlarla aynı safta yer almakla eş değerdir diye düşündük ve KaraKızıl olarak harekete geçmek gerektiğini konuştuk. Diğer taraftar gruplarıyla iletişime geçtik ve ağaçların kesildiği alanda Metin Kurt’un “Futbol borsada değil arsada güzeldir” sözünü kendimize slogan yapıp, sembolik bir futbol maçı yapmaya ve derdimizi bildiğimiz yerden anlatmaya karar verdik. ODTÜ o kadar herkesin derdiydi ki sadece bir günde organize olup duyurumuzu yaptık. Gençlerbirliği-KaraKızıl, Tekyumruk, Adana Demirspor-Ankara Ekspresi, ViVa Göztepe, Ankaragücü Sokak, Öteki 1907 ve Beleştepe olarak atkılarımızla formalarımızla ODTÜ içinde buluşarak şantiye alanına yürüdük. Burada tam da beklediğimiz gibi çevik kuvvet ekipleri karşıladı bizi. Kendilerine derdimizin inşaatın devam ettiği alana girmek olmadığını toprak arazide hep beraber futbol oynamak olduğunu söyledik. Bizle ilk konuşan çevik kuvvet amiri konuyu görüşüp bize döneceklerini söyledi. Sonra gelen ikinci amir ‘futbol oynamak’ diye bir eylem tarzının olmadığını ve şantiye alanında top koşturamayacağımızı söyledi. O ana kadar kalelerimiz için taşları çoktan üst üste koymuştuk bile. Çevik kuvvet karşımıza bir barikat kurdu ama tesadüf o ki barikat tam da kalenin arkasına denk gelmişti. Takımlar için adımlaştık ve kuralları ( topu atan alır, üç korner bir penaltı olur, kalecinin boyu üst direk kabul edilir, abanmak yok) konuştuktan sonra maça başladık. Neyse ki polis barikatı kalenin arkasından çekildi de olası bir top kesme saldırısından kurtulmuş olduk. Maç içinde zaman zaman oynayanlar ve seyredenler birlikte sloganlar attı. ( Polis boş durma öğrenciye top getir, Federasyon yıkılsın top sahası yapılsın, Melih Gökçek yolun yol değil ) Maç kurallarına uygun şekilde oynandı ve skorunu hatırlamadığımız bir şekilde sonuçlandı. Çünkü atılan her golün aslında bay başkana atıldığı ortadaydı.
Maç bitiminde basın metnimizi okuduk ve santraya fidan dikerek eylemimizi sonlandırdık. Belki bu eylemle ağaçların kesilmesini engelleyemedik evet ama onlara bu birlikteliğin çözümü mutlaka bulacağını bir kez daha göstermiş olduk. Taraftar grupları olarak bu nevi eylemleri yapmaya devam edeceğiz, para babalarının sinirlerini bozmak için uğraş vereceğiz.
Gençlerbirliği-KaraKızıl
ODTÜ'deki ağaç katliamı bu kez taraftar grupları tarafından protesto edildi.
BU TARAFTAR SİZE YOL VERMEZ
Memleketin her köşesinin rant alanına dönüştüğü; para karşısında ağaç, cami ya da diğer hiçbir kutsalın öneminin olmayacağının beyan edildiği günleri yaşıyoruz Türkiye’de. Odtü’de yaşanan orman katliamı da diğerleri gibi polis zoruyla, kendi hukuklarını da ayakları altına alarak gerçekleştirdikleri maharetlerinden biri olarak tarihteki yerini alıyor. Gözünü para bürümüş ‘Beton başkan’ twitter’da ve televizyonlarda utanmadan gözlerimizin içine bakarak yalan söylüyor. Belediye işçileri ağaçlarını koruyan öğrencilere kazmayla kürekle saldırıyor.
Tüm bunların yaşandığı bir dönemde sessiz kalmak; onlarla aynı safta yer almakla eş değerdir diye düşündük ve KaraKızıl olarak harekete geçmek gerektiğini konuştuk. Diğer taraftar gruplarıyla iletişime geçtik ve ağaçların kesildiği alanda Metin Kurt’un “Futbol borsada değil arsada güzeldir” sözünü kendimize slogan yapıp, sembolik bir futbol maçı yapmaya ve derdimizi bildiğimiz yerden anlatmaya karar verdik. ODTÜ o kadar herkesin derdiydi ki sadece bir günde organize olup duyurumuzu yaptık. Gençlerbirliği-KaraKızıl, Tekyumruk, Adana Demirspor-Ankara Ekspresi, ViVa Göztepe, Ankaragücü Sokak, Öteki 1907 ve Beleştepe olarak atkılarımızla formalarımızla ODTÜ içinde buluşarak şantiye alanına yürüdük. Burada tam da beklediğimiz gibi çevik kuvvet ekipleri karşıladı bizi. Kendilerine derdimizin inşaatın devam ettiği alana girmek olmadığını toprak arazide hep beraber futbol oynamak olduğunu söyledik. Bizle ilk konuşan çevik kuvvet amiri konuyu görüşüp bize döneceklerini söyledi. Sonra gelen ikinci amir ‘futbol oynamak’ diye bir eylem tarzının olmadığını ve şantiye alanında top koşturamayacağımızı söyledi. O ana kadar kalelerimiz için taşları çoktan üst üste koymuştuk bile. Çevik kuvvet karşımıza bir barikat kurdu ama tesadüf o ki barikat tam da kalenin arkasına denk gelmişti. Takımlar için adımlaştık ve kuralları ( topu atan alır, üç korner bir penaltı olur, kalecinin boyu üst direk kabul edilir, abanmak yok) konuştuktan sonra maça başladık. Neyse ki polis barikatı kalenin arkasından çekildi de olası bir top kesme saldırısından kurtulmuş olduk. Maç içinde zaman zaman oynayanlar ve seyredenler birlikte sloganlar attı. ( Polis boş durma öğrenciye top getir, Federasyon yıkılsın top sahası yapılsın, Melih Gökçek yolun yol değil ) Maç kurallarına uygun şekilde oynandı ve skorunu hatırlamadığımız bir şekilde sonuçlandı. Çünkü atılan her golün aslında bay başkana atıldığı ortadaydı.
Maç bitiminde basın metnimizi okuduk ve santraya fidan dikerek eylemimizi sonlandırdık. Belki bu eylemle ağaçların kesilmesini engelleyemedik evet ama onlara bu birlikteliğin çözümü mutlaka bulacağını bir kez daha göstermiş olduk. Taraftar grupları olarak bu nevi eylemleri yapmaya devam edeceğiz, para babalarının sinirlerini bozmak için uğraş vereceğiz.
Gençlerbirliği-KaraKızıl
