HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Şarkıları Olan Hikayeler – 12

Meraklanmıştı. Tam doğrulup kalkacakken merdiven başından kendisine doğru hafifçe itilen çay tepsisini ve tepsiyi iten eli gördü. O an ka...

Meraklanmıştı. Tam doğrulup kalkacakken merdiven başından kendisine doğru hafifçe itilen çay tepsisini ve tepsiyi iten eli gördü. O an kalbinin infilak edeceğini zannetti


78 kuşağı için... biz hala ayaktayız!

İZMİR… MAYIS 1980

“Sen deli misin yahu” diye mırıldandı… “Ya kaçamasaydın, ya yakalansaydın”…

Kimsecikler yoktu halbuki yanında. Koca taraçada tek başınaydı ama birine bir şeyler anlatır gibi hiç durmadan konuşuyordu. “Yanımdan ayrılma diye kaç kez tembih etmiştim mahalleden çıktığımızdan beri. Polisi mi atlatayım, senin peşinden mi koşayım”…

Konuştukça öfkesi artıyor, öfkesi arttıkça sigarasından çıkarıyordu. “Biz kaçmayı bıraktık, Ballıkuyu’larda küçük hanımı arıyoruz. Hayır, bu işleri oyun mu sanıyor, anlamadım gitti”… O kadar kaptırmıştı ki, sesinin giderek yükseldiğinin farkında bile değildi. “Ben senin o eve girdiğini nereden bileyim. Müneccim miyim. Babana söz vermiştim saat yedide geleceğiz diye. Ya bulamasaydık birbirimizi”…

Öfkesini “çay ister misin” diyen annesinin sesi böldü. “Bu kadın da nerede olursa olsun bana sesini mutlaka duyurur” deyip güldü hafifçe. “İçerim” diye bağırdı aşağıya. Sonra, “ulen sıkıyönetim şartlarındayız, asker de işin içinde artık ve üstelik de korsan mitingdeyiz” deyip yeniden öfkesine döndü. “O yokuşu senin için saklana sine kaç defa indim çıktım ben haberin var mı acaba”…

Bir an duraksadı. “Ama geri zekalı demek de olmadı be” diye geçirdi içinden. “Küser gider tabii kız ulen… on gündür açıp durursun  ağzını işte böyle havaya”… Sırtını taraçanın denize bakan duvarına teslim etmişti. Alp’le Mustafa’nın oturduğu apartmanı seyretti bir süre. “Bu apartmanın inşaatını bilirim ben anasını satayım” dedi yavaşça. Duvarın bittiği yerde taraçanın merdivenleri başlıyordu. Güneş İzmir’le vedalaşmak üzereydi. Birazdan anneannesinin alt taraçadaki çiçekleri sulamaya geleceğinden adı gibi emindi. Suyu gören yaseminlerle güllerin kokusuna oldum olası bayılırdı. Tahmininde yine yanılmadı. Anneannesi yanında bitiverdi. “Çiçekleri sulayalım mı olan, güneş gidiyor zere”… Ulan ya da ulen değil de, hep olan derdi anneannesi. “Sulayalım vre koca Giritikoz… sulayalım Muharremikom, ayıp ettin”… diye karşılık buldu yaşlı kadının cümlesi. Gülümseyerek merdivenlerden indi anneanne.

Kadın gider gitmez bir sigara daha yaktı. Çay geldi aklına. “Rize’ye mi gittin anne” diye seslendi. Cevap gelmeyince şaşırdı biraz. İki eli kanda olsa mutlaka bir cevap verirdi annesi. Bir daha seslendi, yine cevap alamadı. Meraklanmıştı. Tam doğrulup kalkacakken merdiven başından kendisine doğru hafifçe itilen çay tepsisini ve tepsiyi iten eli gördü. O an kalbinin infilak edeceğini zannetti. Elin sahibini iyi biliyordu çünkü. Çok heyecanlandı. Hiç kıpırdamadan öylece bekledi bir süre. Göz ucuyla tepsiye baktı. İnce belli bir bardakta demli bir çay, biraz pipo tütünü ve eski bir pipo vardı tepside.

Tütün ve pipoyu görünce sessizce güldü. “Bu tütünle şu eski püskü pipo da nereden çıktı anne” deyiverdi gülmesini zor tutarak. Sonra devam etti. “Sen benim bu pipo işlerinden anlamadığımı bilmiyor musun… bir şezlongumla hasır şapkam eksik… Fahir Bey miyim ben… nereden buldun bunları sahi… burjuvalar içer pipoyu, biz burjuva mıyız”…

Sözünü tamamlar tamamlamaz “sensin burjuva” dedi tepsiyi iten elin sahibi.
“Anne sesin ne kadar değişik geliyor… Eda diye bir burjuva kızı var, tıpkı onun sesi gibi… hem sen burjuva demeyi kimden öğrendin”…
“Elinin köründen öğrendim”…
“Anne yemin ederim sen değil de Eda konuşuyor sanki… Hani şu başına buyruk, artist Eda var ya… hani peşinden koşa koşa bir hal olduğum”…
“Koşmasaydın… sana koş diyen oldu mu”…
“inanmayacaksın ve ben de inanamıyorum ama asıl koşmazsam ölürdüm be anne… o Ballıkuyu’larda kalırdım öylece… bulamasaydım, göremeseydim, sesini duyamasaydım biterdim ben… bu Eda var ya bu Eda… sana yeminle bir başka be annem”

Eda daha fazla dayanamadı. “Sus artık, bütün mahalle bizi dinliyor” diyerek yüzünü gösterdi. “Kendi kendine konuşana deli derler bizim buralarda. Ama hiç şaşırmadım, sen delinin tekisin zaten” dedi sonra ve gülmeye başladı. “Ne kadar deliyim peki”… “Epeyce delisin”… “Peki sen benim konuşmalarımı duydun mu”… “Bütün söylediklerini merdivene oturup dinledim”… “Harbi mi... Hepsini mi”… “Evet hepsini”… “Gel kız buraya”… “Yok yaa, herkes görsün diye mi… delisin işte oğlum”… “Gel diyorsam gel işte ulen, uzatma”…

HAYRİ GÜNEL

("ŞARKILARI OLAN HİKAYELER: 12, HAYAT BİR KURGUDUR ASLINDA")

Business News