HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Gencebay'dan kritik cümleler: Ama belki de onlar Allah’a da inanmıyor. Ben onlara Alevi diyemem ki

MESAM'a kayyum atanmasını ve Arif Sağ'ın da aralarında bulunduğu yönetimin görevden alınmasını sağladığı ileri sürülen Orhan Genceb...

MESAM'a kayyum atanmasını ve Arif Sağ'ın da aralarında bulunduğu yönetimin görevden alınmasını sağladığı ileri sürülen Orhan Gencebay, Posta gazetesine yaptığı açıklamada, 'Üç müfettiş 3 haftadır çalışıyor. Birkaç hafta daha sürecek. Bu onların bileceği iş. Ben bilemem. Yani devletimiz bilir. Bu kayyuma da saygılıyım. Varlığımız devletin emrindedir' dedi…


Kayyum için Erdoğan'a şikayette bulunduğu haberlerini reddeden Gencebay, "Ben Tayyip Bey’i 40 yıldır tanırım. Tanıdığım dostlarımın davetlerine gitmeyecek miyim? İktidar yanlısı söylemler iftiradır. Birilerinin art niyetidir. Erdoğan’ın işi gücü yok MESAM’la mı uğraşacak" dedi.

Gencebay'ın Alevilik ve Alevilerle ilgili açıklamaları:

MESAM’ı ‘Alevilerin ele geçirdiğini’ söylemişsiniz ve buna izin vermeyeceğim' demişsiniz. Bu doğru mu?

Bunu söyleyenlere yazıklar olsun. Öyle bir şey demedim, demem de mümkün değil. Alevilik, gerçek Alevilik Türklüğün özünde vardır. Bizim ülkemizde din, dil, ırk farklılığı vardır, ayrılığı kesinlikle yoktur. Ben gerçek Alevilere çok saygılıyım, onları çok seviyorum.

- Gerçek olmayan Alevi nasıl oluyor?

Çeşitli duyumlar alıyoruz. Alevi felsefesine uymayan insanlarımızın çoğu Alevi olduğunu söylüyor. Ama belki de onlar Allah’a da inanmıyor. Ben onlara Alevi diyemem ki. Gerçek Alevilikte aynı Allah, aynı Peygamber, aynı Kuran ve ilkeler vardır. İslam bir tanedir. Ayrıca ben de bu felsefeden geliyorum, Alevileri de Aleviliği de çok seviyorum. Ben halkın sanatçısı olarak nasıl olur da Türk, Kürt, Ermeni, Alevi-Sunni vs. diye ayrım yapabilirim ki? Haklı olduğum için böyle şeylerle vurmak yıpratmak istiyorlar. (BİRGÜN)

Business News