Çorlu'da Bir Tren Kazası Olmuştu...!!!!
Çorlu tren faciası üzerinden 4 ay geçti ama soruşturma davaya dönüşmedi. Bekletiyorlar. Çünkü bilirkişi skandalı ve ihmaller unutulsun istiyorlar.
Bu olurken de TCDD ne yapıyor onları anlatayım.
Her biri ibretlik. İnsan canına ve acıya karşı nasıl bir hoyratlık olduğu kayda düşsün.
TCDD’den Avukat, Temsilci ve psikolog aileleri ziyaret ediyor. Başsağlığı dileniyor. Sonra psikolog çocuğunu kaybetmiş anneye yaşını soruyor. Genç olduğunu öğrenince “daha gençsiniz” diyor.
Baba “yanlış konuşuyorsunuz. Ne yani bir tane daha yapın mı diyorsunuz” deyip evden kovuyor.
Bazı aileler yine TCDD tarafından telefonla aranıyor. Bazı diyorum çünkü tüm aileler değil. Seçiyorlar. Sonra onlara vefat eden 25 kişi için toplam 360 bin tl bütçe ayırdıklarını söylüyorlar. "Kişi başına düşeni kabul edin" deyip sonra ekliyorlar. ”Dava sürecinde de bir ödeme olacak”...
Bazı ailelelerin yanıtı, “ biz size iki katını verelim çocuklarımızı geri verin” olunca telefonu kapatıp bir daha aramıyorlar.
Çorlu tren faciasında hayatını kaybedenler için belirledikleri rakam her bir vefat eden için 14.400 lira.
TCDD yetkilileri tüm aileleri arasa belki bir prosedür uyguluyor denilebilir. Ama aranmayan aileler var. Bunların hepsi de sosyal medyada dava sürecini takip edip adalet isteyenler. Süreç zaten çok can yakıcı ama en korkuncu da bu sanırım.
Belli ki bunun nedeni, tepki gösteren ailelerin bu ahlaksız teklifi basından ve sosyal medyadan duyurmasından duyulan korku. (Mustafa HOŞ)
