HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Aslı Daldal... Türk filmi denilince dudağının kenarında hep küçümser bir ifade bulunduran entelektüel camiamızın aksine,... cesaret isteyen bir işe kalkışıyor

Yine de Ernst Bloch’un meşhur ‘umut ilkesini’ hiç kaybetmemeye çalışan bu çalışmalar özellikle ‘nihilizm’ eleştirileri olmayı amaçladılar ve...

Yine de Ernst Bloch’un meşhur ‘umut ilkesini’ hiç kaybetmemeye çalışan bu çalışmalar özellikle ‘nihilizm’ eleştirileri olmayı amaçladılar ve artık pek de bağımsız sayılamayacak yeni Türk Sineması’nı düştüğü karanlıktan kurtarma yolunda mütevazı çırpınışlar olma amacı güttüler...


Her ne kadar bir ulusal sinema akımımız oluşmasa bile bir vakitler bir Türkiye Sineması oldu. Adına “Yeşilçam” denilen bu dönem ve onun içinden çıkan siyasi içerikli sinemamız sayesinde artık bir “Türk filmimiz” vardı. Ancak iyi niyetli çabalara rağmen bu noktadan hızla uzaklaşıldı.

Sonra “Bağımsız Sinema”mız adı altında “konulu film”lere kavuşurken bir “niteliksel” değişim yaşandı. Entelektüel olarak görülen bu “kaliteli film”ler ne de olsa “festival” onayı alıp gösterime giriyorlardı.

Bu değişim ya da dönüşümün yönü ve içeriği aslında görünenden fazlaydı. “Türk filmleri”nden “konulu filmlere” geçilirken aslında sinemamız toplumsal olandan bireysel olana umarsız ve acımasız bir kayış yaşadı ve bu alkışlandı, kutsandı.

Var olanın değişimine yönelik Umut yok olmuş, var olmayan Distopya türemiş, Siyasetten kopma adına hâkim siyasetin suyuna gidilmişti.

Aslı Daldal kültür kuramları, sosyoloji ve felsefeye mesafeli olan ülkemiz sinema çalışmalarına ve Türk filmi denilince dudağının kenarında hep küçümser bir ifade bulunduran entelektüel camiamızın aksine, sinemamızı tam da bu alanlardan ele alarak cesaret isteyen bir işe kalkışıyor.

1960’ların Toplumsal Gerçekçilik akımından yola çıkarak, başta Nuri Bilge Ceylan olmak üzere Bağımsız Sinema yaratıcıları ve onların izini süren genç sinemacıları takiple siyasal ve tarihsel olmayan bir anlatıyı tercih eden kuşağı postmodernizm ekseninde ele alıyor.

“ …  Yine de Ernst Bloch’un meşhur ‘umut ilkesini’ hiç kaybetmemeye çalışan bu çalışmalar özellikle ‘nihilizm’ eleştirileri olmayı amaçladılar ve artık pek de bağımsız sayılamayacak yeni Türk Sineması’nı düştüğü karanlıktan kurtarma yolunda mütevazı çırpınışlar olma amacı güttüler.”

Toplumsaldan Bireysele Türk Sinemasından Parçalar

UMUT, DİSTOPYA, SİYASET

Yazan : Aslı Daldal 

Yayına Hazırlayan: Özcan Özen

Kapak : İsmail Cem Özkan

ISBN : 978-605-7637-49-9

Barkod : 9786057637499

Sayfa : 288  sf.

Boyut : 13,5x19,5 cm.

Baskı Kalitesi : Tek Renk, 65 gr, Enso

Baskı Tarihi : Ağustos 2021

Fiyat :  39  TL

H2OKİTAP

Business News