14 Mayıs’taki seçimler öncesi Fahrettin Altun yönetimindeki İletişim Başkanlığı geçen yılın aynı dönemine göre üç kattan fazla harcadı.
Cumhurbaşkanlığı ve milletvekilliği seçimleri 14 Mayıs’ta. Seçimler yaklaşırken muhalefetin trol gruplarını yönetmekle ve kara propagandayla suçladığı Altun yönetimindeki başkanlığın harcamaları da artırdı.
Sosyal medyada konu dışı, kışkırtıcı, suçlayıcı mesajlarla okuyucuları provoke ederek, tepkisel cevaplar almaya ve bu yolla belirli bir hedef için kullanıcıların algısını manipüle etmeye çalışan anonim hesaplara trol deniyor.
Buna göre İletişim Başkanlığı’nın Şubat 2022’de 50 milyon 415 bin lira olan harcama tutarı, Şubat 2023’te 188 milyon 810 bin liraya çıktı.
Birgün’den Mustafa Mert Bildircin’in aktardığına göre iki ayda toplam harcama 233,1 milyon TL’ye ulaştı. Başkanlık, 2023’ün ilk iki ayında harcadığı para itibariyle genel bütçe kapsamındaki 10 idareyi geride bıraktı.
İletişim Başkanlığı’nın bütçesindeki, ‘temsil ve tanıtma’ kalemi de dikkat çekiyor. 2021’de, ‘temsil ve tanıtma’ adı altında 6,6 milyon TL harcayan başkanlık, 2022’nin ilk yarısında temsil ve tanıtım için 144,7 milyon TL harcadı. Başkanlığa 2023 içinse 327 milyon liralık temsil ve tanıtma ödeneği verilmesi öngörülüyor. (DİKEN.ORG)