HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Tayfun Kahraman: Benim yerime de oy kullanın arkadaşlar. Yerime kullanılan her oyun hakkını ödeyeceğim. Söz!

Gezi davası nedeniyle Silivri Cezaevi’nde tutulan şehir plancısı Tayfun Kahraman, 31 Mart yerel seçimlerinde sandığa gitmeyi düşünmeyen küsk...


Gezi davası nedeniyle Silivri Cezaevi’nde tutulan şehir plancısı Tayfun Kahraman, 31 Mart yerel seçimlerinde sandığa gitmeyi düşünmeyen küskün seçmene seslendi: “Benim yerime de oy kullanın arkadaşlar. Yerime kullanılan her oyun hakkını ödeyeceğim. Söz.”

Türkiye iki gün sonra yerel seçimlere gidiyor.

Kahraman, X hesabından herhangi bir sebeple sandığa küsmüş seçmene seslendi:

Herkese merhaba. Bildiğiniz üzere hukuksuz ve delilsiz bir yargılama sonucu 18 yıl hapis cezasına çarptırıldım ve herkesin doğuştan sahip olduğu en temel bazı haklardan mahrumum. Bunlara oy vermek de dahil. Hayatımda ilk defa bir seçimde, seçmen değilim.

Bir sebepten sandığa gitmeyi düşünmeyen; neyi değiştirecek ki diyen ama hukuktan, hakkaniyetten yana, vicdan sahibi herkese bir çağrım var. Benim yerime de oy kullanın arkadaşlar. Oy kullanmayı düşünmeyen bir komşunuzu benim yerime oy kullanmaya ikna edin. Hasta ya da engelli olduğu için sandığa gidemeyen bir kişiyi benim yerime arabanızla sandığa götürün.

Ben her koşulda İstanbul’u savunmaya, kendimiz ve geleceğimiz için düşünmeye ve üretmeye devam edeceğim. Yerime kullanılan her oyun hakkını ödeyeceğim. Söz.


Ne olmuştu?

Gezi Parkı direnişini ‘finanse ve organize etmek’le suçlananların yargılandığı davada 25 Nisan 2022’de Osman Kavala’ya ağırlaştırılmış müebbet, Mücella Yapıcı, Çiğdem Mater, Hakan Altınay, Mine Özerden, Can Atalay, Tayfun Kahraman ve Yiğit Ali Ekmekçi’ye 18’er yıl hapis cezası verilmişti.

Yargıtay, 28 Eylül 2023’te Osman Kavala, Can Atalay, Tayfun Kahraman, Mine Özerden ve Çiğdem Mater Utku’nun cezalarını onamış, Ali Hakan Altınay, Yiğit Ali Ekmekçi ve Ayşe Mücella Yapıcı’nın cezalarını bozmuştu. (POLİTİKYOL)

Business News