Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

GAZETE DEMOKRAT / İKTİDAR DOSYASI

HIDE_BLOG

“Bu AVM’lerin her tuğlasında çalınan emeğimiz var”

Üzerinde iş kıyafetleri olduğu için işçi Abdullah Sazcı’yı içeri almayan Profilo AVM, işçiler tarafından protesto edildi. İşçiler, yöne...

Üzerinde iş kıyafetleri olduğu için işçi Abdullah Sazcı’yı içeri almayan Profilo AVM, işçiler tarafından protesto edildi. İşçiler, yönetimin işçi düşmanlığını bırakıp derhal özür dilemesi istedi
profiloAbdurrahman Sazcı, 21 Mayıs’ta çalıştığı şantiye yakınındaki Profilo AVM’ye giderek bankamatikten para çekmek istemiş, fakat güvenlikçiler iş kıyafetleri üzerinde olan Sazcı’yı içeri almamıştı. Duruma tepki gösteren Sazcı’nın diretmesi ve polisi araması sonucunda güvenlik amiri kendisini arka kapıdan sokabileceğini söylemiş, fakat Sazcı bunun aşağılama olduğunu belirterek reddetmişti. İnşaat ve Yapı İşçileri Derneği, olayın ardından 26 Mayıs’ta AVM önünde bir basın açıklama yaptı.
İnşaat ve Yapı İşçileri Derneği adına basın açıklamasını okuyan Halil Çağlayan, işçileri şantiyelerde, iş güvenliği olmadan insan onurunu zedeleyen kölelik koşullarında çalıştıranların, şimdi de kıyafetlerine bakarak not verme cüreti gösteremeyeceğini, yönetimin derhal özür dilemesi gerektiğini vurguladı.
Çağlayan, AVM’leri inşa edenlerin de inşaat işçisi olduklarını ve çok sayıda işçinin bu binaların yapımında yaşamını yitirdiğini söyledi.
Profilo AVM yönetiminin aşağılayıcı şirket politikasına sessiz kalmayacaklarını söyleyen Çağlayan, “Öncelikle tüm yasal haklarımızı kullanarak, arkadaşımızın aşağılanması nedeniyle manevi tazminat davası açacağız. Ayrıca yine arkadaşımıza yönelik ayrımcı ve aşağılayıcı tutum nedeniyle Profilo yönetimi hakkında suç duyurusunda bulunacağız” dedi.
Eylemde, “İşçi düşmanı Profilo AVM”, “İşte burası işçi düşmanı”, “Eşitlik, özgürlük işçilerle gelecek” sloganları atıldı.
Olayı yaşayan Abdurrahman Sazcı, bu hakaretin yalnızca kendisine yapılmadığını, bu nedenle sessiz kalınamayacağını şu sözlerle ifade etti:
Ben kendi adıma hakarete uğramadım. Tüm inşaat işçileri adına uğradım. Ben sadece hakkımı aradım. Neden arka kapıdan gireyim? İnsan değil miyim ben? Benim üzerimde mikroplar mı var? Evlerinizi biz yapmıyor muyuz? Evleriniz pis mi? Biz sokakta yürüyoruz, mikrop saçıyorsak yarın bizlere sokağa çıkmayı da yasaklayacak mısınız? Çok öfke doluyum ama kendi adıma değil, milyonlarca inşaat işçisi adına. Bundan sonra da elimizden geleni yapacağız.”