Başbakan Erdoğan’ın “Bunun bedelini çok ağır öderler” diyerek sert yanıt verdiği reklamcılardan açıklama geldi. Erdoğan’ın ba...
Başbakan Erdoğan’ın “Bunun bedelini çok ağır öderler” diyerek sert yanıt verdiği reklamcılardan açıklama geldi.
Erdoğan’ın başlattığı reklam iptal tartışmaları üzerine Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı bir açıklama yayınladı.
Vakfın Genel Müdürü Ayşegül Molu, markaların toplumsal duyarlılıklara sırt dönemeyeceğini belirterek, son günlerdeki protesto eylemlerinin ardından medya ve etkinlik gibi faaliyetlerin yavaşladığını söyledi.
Protesto gösterileriyle artan siyasi tansiyon ve medyanın gelişmeler karşısındaki tavrına yönelik eleştirilerin reklamcılık sektörüne yansımasıyla ilgili Reuters 'a yaptığı değerlendirmede Molu, reklamın satış amaçlı ticari bir faaliyet olduğunu ve toplumsal huzursuzluk karşısında ters tepebileceğini belirterek, şöyle konuştu:
"Reklam toplumsal huzursuzluk karşısında, bırakın işe yaramak, ters tepen bir silah haline gelir. Markalar toplumsal duyarlılıklara sırt dönemez, rol çalamaz. Bu iletişimin evrensel doğrusu, a-b-c'sidir. Küresel markaların irrasyonel yatırım yapacaklarını, önemsedikleri bir pazar olan Türkiye 'de varlıklarını tehlikeye atacak bir tutumda olacaklarını hiç sanmam. Medya, etkinlik gibi tüm faaliyetler bu nedenle şimdilik, yavaşlamakta."
Molu, buna karşın faaliyetlerdeki yavaşlamayla ilgili şu anda spesifik bir bilgi ise veremeyeceklerini söyledi. Reklamcılar Derneği, sektöre ilişkin daha önce yaptığı değerlendirmede 2012 yılında 4.65 milyar lira olarak gerçekleşen medya yatırımlarının 2013'te yüzde 12 artmasının beklendiğini açıklamıştı.
Erdoğan: "Reklam iptali ideolojik ambargodur"
Başbakan Erdoğan Gezi Parkı’nda başlayarak tüm yurda yayılan eylemler sonrası bazı aracı kurumların reklam verenlerin haberi olmadan ilanları kestiklerini belirterek, "reklam iptali ideolojik ambargodur" demişti.
Erdoğan, dün gerçekleştirdiği basın toplantısında da tepkisini sürdürerek, "Yerli yabancı şirketler bu olaylardan dolayı yapıyorlarsa bunun bedelini çok ağır öderler. Bunu hükümetimize yönelik, Türkiye Cumhuriyeti'nin gelişmelerine ideolojik ambargo alarak görüp, gerekli müdahaleleri yaparız. Bu ülkeyi onlar yönetmeyecek, biz yöneteceğiz. Böyle bir tavıra girmeleri yanlıştır, biz buna müsaade etmeyiz. Bu 3-5 günlük bir adımdır, düzelir diye düşünüyorum" şeklinde konuşmuştu.
Reklam ajansları greve gidiyor
Halkın ana akım ve yandaş medyaya tepkisi çığ gibi büyürken reklam ajansları ise bu tepkiye sessiz kalmadı.
Reklam ajansları halkın tepkisine sessiz kalamayacaklarını belirterek, reklamlarını ana akım medya kanallarından çekeceklerini ilan etti. Günlerdir ülkede yaşananların yanı sıra Başbakan Erdoğan’ın reklam kuruluşlarına yönelik sert tepkisi reklam ajanslarını harekete geçirdi. Twitter’da başlatılan #ajanslargrevde hashtagi ile şimdi bütün reklam ajansları greve çağrılıyor. Twitter fenomenlerinden @ajansbaskani kendi blog’unda reklam verenlere çağrı yaparak bu haftaki sunum ve konkurları iptal etmesini istedi.
Erdoğan’ın başlattığı reklam iptal tartışmaları üzerine Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı bir açıklama yayınladı.
Vakfın Genel Müdürü Ayşegül Molu, markaların toplumsal duyarlılıklara sırt dönemeyeceğini belirterek, son günlerdeki protesto eylemlerinin ardından medya ve etkinlik gibi faaliyetlerin yavaşladığını söyledi.
Protesto gösterileriyle artan siyasi tansiyon ve medyanın gelişmeler karşısındaki tavrına yönelik eleştirilerin reklamcılık sektörüne yansımasıyla ilgili Reuters 'a yaptığı değerlendirmede Molu, reklamın satış amaçlı ticari bir faaliyet olduğunu ve toplumsal huzursuzluk karşısında ters tepebileceğini belirterek, şöyle konuştu:
"Reklam toplumsal huzursuzluk karşısında, bırakın işe yaramak, ters tepen bir silah haline gelir. Markalar toplumsal duyarlılıklara sırt dönemez, rol çalamaz. Bu iletişimin evrensel doğrusu, a-b-c'sidir. Küresel markaların irrasyonel yatırım yapacaklarını, önemsedikleri bir pazar olan Türkiye 'de varlıklarını tehlikeye atacak bir tutumda olacaklarını hiç sanmam. Medya, etkinlik gibi tüm faaliyetler bu nedenle şimdilik, yavaşlamakta."
Molu, buna karşın faaliyetlerdeki yavaşlamayla ilgili şu anda spesifik bir bilgi ise veremeyeceklerini söyledi. Reklamcılar Derneği, sektöre ilişkin daha önce yaptığı değerlendirmede 2012 yılında 4.65 milyar lira olarak gerçekleşen medya yatırımlarının 2013'te yüzde 12 artmasının beklendiğini açıklamıştı.
Erdoğan: "Reklam iptali ideolojik ambargodur"
Başbakan Erdoğan Gezi Parkı’nda başlayarak tüm yurda yayılan eylemler sonrası bazı aracı kurumların reklam verenlerin haberi olmadan ilanları kestiklerini belirterek, "reklam iptali ideolojik ambargodur" demişti.
Erdoğan, dün gerçekleştirdiği basın toplantısında da tepkisini sürdürerek, "Yerli yabancı şirketler bu olaylardan dolayı yapıyorlarsa bunun bedelini çok ağır öderler. Bunu hükümetimize yönelik, Türkiye Cumhuriyeti'nin gelişmelerine ideolojik ambargo alarak görüp, gerekli müdahaleleri yaparız. Bu ülkeyi onlar yönetmeyecek, biz yöneteceğiz. Böyle bir tavıra girmeleri yanlıştır, biz buna müsaade etmeyiz. Bu 3-5 günlük bir adımdır, düzelir diye düşünüyorum" şeklinde konuşmuştu.
Reklam ajansları greve gidiyor
Halkın ana akım ve yandaş medyaya tepkisi çığ gibi büyürken reklam ajansları ise bu tepkiye sessiz kalmadı.
Reklam ajansları halkın tepkisine sessiz kalamayacaklarını belirterek, reklamlarını ana akım medya kanallarından çekeceklerini ilan etti. Günlerdir ülkede yaşananların yanı sıra Başbakan Erdoğan’ın reklam kuruluşlarına yönelik sert tepkisi reklam ajanslarını harekete geçirdi. Twitter’da başlatılan #ajanslargrevde hashtagi ile şimdi bütün reklam ajansları greve çağrılıyor. Twitter fenomenlerinden @ajansbaskani kendi blog’unda reklam verenlere çağrı yaparak bu haftaki sunum ve konkurları iptal etmesini istedi.