HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Erdoğan; "Benim de Dostoyevski okumuşluğum var!" dedi, pek inanan çıkmadı

Rusya ziyareti öncesi İTAR TASS'ın sorularını yanıtlayan Başbakan Erdoğan, "Gençlik yıllarımda Dostoyevski’yi ben de okudum. Tab...

Rusya ziyareti öncesi İTAR TASS'ın sorularını yanıtlayan Başbakan Erdoğan, "Gençlik yıllarımda Dostoyevski’yi ben de okudum. Tabi ki bu gerçekler bir tarafa konulamaz" dedi.
TRT Türk'ün haberine göre, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan St.Petersburg ziyareti öncesinde İTAR TASS ajansı ve Rusya hükümetinin resmi yayın organı Rossiyskaya Gazeta için özel röportaj verdi. Başbakan, İTAR TASS Genel Yayın Yönetmeninin Birinci Yardımcısı Mihail Gusman’ın sorularını yanıtladı.
Röportajda Türkiye-Rusya arasındaki siyasi ve ekonomik ilişkilere değinen Başbakan Erdoğan, bir yerde gençliğinde Dostoyevski okuduğunu iddia ediyor. İşte o bölüm:
İki ülke arasında kültür alanındaki ilişkileri de değerlendiren Başbakan Erdoğan Nazım Hikmet’in Rusya’da defnedilmesini, Türk gençlerin Dostoyevski’nin eserlerini okumasını en bariz örnekler olarak değerlendirdi:
“Gençlik yıllarımda Dostoyevski’yi ben de okudum. Tabi ki bu gerçekler bir tarafa konulamaz. Tüm bunlar bizim ilişkiler için zemin oluşturuyor. Gelecekte Rus sanatı Türkiye’nin gelişiminde önemli yer tutacak. Mesela, daha önce Rusya Devlet Orkestrası ile Türk Mehter takımının ortak programları düzenleniyordu. Bu, yılın en önemli olayı oluyordu. Gelecekte de Rus-Türk kültür işbirliğinin korunması büyük önem arz ediyor. Bu açıdan bizim bakanlıklarımız ve ilgili kurumlarımız ciddi başarılar elde etmişler.”
2005 yılında Milli Gazete'de çıkan bir yazıda, Erdoğan'ın Başbakanlık döneminde hiç kitap okumadığının bilindiğini, ancak cezaevindeyken ve gençliğinde de pek kitap okuma alışkanlığının olmadığı iddia edilmişti.
Erdoğan'ın, Fyodor Mihayloviç Dostoyevski'nin hangi kitaplarını okuduğu ise bilinmiyor.
Başbakan'ın sözleri, akıllara Uykusuz çizeri Umut Sarıkaya'nın şu karikatürünü getirdi:
n9kcxs_14832_10151214456531456_364882938_n.jpg

Business News