HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Kobanê direnişinin yaşı yok

Kobanê'ye yönelik DAIŞ çetelerinin saldırılarından sonra Türkiye'nin birçok kentinden her yaştan birçok yurttaş yönünü Kobanê&...


Kobanê'ye yönelik DAIŞ çetelerinin saldırılarından sonra Türkiye'nin birçok kentinden her yaştan birçok yurttaş yönünü Kobanê'ye çevirdi. 13 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra Kobanê direnişine katılan 57 yaşındaki Nizamettin Canpolat, ya aileyi ya da devrimi tercih etmesi gerektiğini belirterek, "Ben de devrimi, yani büyük aileyi seçtim" dedi. Van'dan gelerek direnişine katılan 50 yaşındaki Hamza Rojhat ise, "Kobanê için direnişin yaşı yoktur" çağrısında bulundu.

Rojava'nın Kobanê Kantonu'na yönelik DAIŞ çetelerinin saldırılarından sonra Türkiye'nin birçok kentinden her yaştan birçok yurttaş yönünü Kobanê'ye çevirdi. 13 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra Amed'den gelerek Kobanê direnişine katılan 57 yaşındaki 4 çocuk babası Nizamettin Canpolat, ya aileyi ya da devrimi tercih yapması gerektiğini belirterek, "Ben de devrimi, yani büyük aileyi seçtim" dedi. Van'dan gelerek Kobanê direnişine katılan beş çocuk babası 50 yaşındaki Hamza Rojhat ise, tüm Kürdistanlılara çağrıda bulunarak, "Herkes gelip burada işin bir ucundan tutmalı" dedi.

“Tercihimi devrimden yana kullandım”

13 yıl Türk eğitim sisteminde öğretmenlik yaptıktan sonra uzun yıllar cezaevinde kalan 57 yaşındaki Nizamettin Canpolat, Amed'in Lice ilçesinden gelerek Kobanê direnişine katıldı. Kobanê şahsında Kürt halkına bir savaşın açıldığını belirten Canpolat, "Bugün Kobanê ve Rojava şahsında Kürt halkına bir savaş açılmış. Bütün Kürt halkına açılmış. Önderliğin felsefesi burada DAİŞ eliyle hedef alınıyor" dedi. "Ya aile ya da devrim" arasında bir tercih yapmak durumunda kaldığını ve ikincisini seçtiğini kaydeden Canpolat, "Buraya gelmekte geç kaldığımı düşünüyorum. Bazı ailevi sorunlardan dolayı geciktim. Bir tercih yapmam gerekiyordu sonuçta. Ya aile ya da devrim. Ben de devrimi, yani büyük aileyi seçtim. Eşimden de ayrıldım ve devrimin yolunu tuttum. Ülkem özgür olmadan, özgür bir birliktelik de özgür bir aile de olamaz" diye konuştu.

'Artık birlik zamanı'

Canpolat, konuşmasının devamında herkesin Rojava Devrimi'ne sahip çıkması gerektiğini vurgulayarak, şunları dile getirdi: "Buradan ben devrimciyim, insanım ve insanlık değerlerini savunuyorum diyen herkese çağrım odur ki; buradaki felsefeye, devrime destek olsunlar, sahip çıksınlar. Herkes gücüne göre katılsın. Diğer Kürt hareketlerine de -özellikle KDP'ye- sesleniyorum; artık bu iç ihaneti bırakalım ve ulusal birlik yolunda ilerleyelim. Artık kariyerizm, feodalizm ve dar ailesel çıkarları bir yana bırakalım. Geç kalınan ulusal kongreyi bir an önce toplayalım."

'Önderliğimizin çağrısı üzerine geldim'


Van'dan gelerek Kobanê savunmasına katılan 50 yaşındaki 5 çocuk babası Hamza Rojhat da, PKK Lideri Abdullah Öcalan'ın çağrısı üzerine Kobanê'ye geldiğini kaydederek, "Önderliğimiz Kürdistan'ın birliği, toprağı için çağrı yaptığında bizler de mücadele için buraya geldik. Bir damla kanımız olduğu müddetçe de burada direneceğiz. Kürt halkına bir çağrıda bulunmak istiyorum: Hiçbir zaman kardeşini yalnız bırakmamalı. Her zaman kardeşi ile birlikte olmalı. Bizim namusumuz toprağımızdır. Herkes gelip burada bir işin ucundan tutmalı. 7'den 70'e herkes gelip bir iş yapmalı. Kobanê için direnişin yaşı yoktur. Kardeşlik ve birlik için, Önderliğimizin çağrısı için, 4 parçanın özgürlüğü için mücadele etmeliyiz" şeklinde konuştu.

(http://www.hawarnews.com/turkce/index.php?option=com_content&view=article&id=2021:kobane-direnisinin-yasi-yok&catid=39:menset)

Business News