HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

İzmir Gültepe’de Halime Aydın Halk Kütüphanesi açılıyor

Uşak’ta 80 öncesi Devrimci Yol hareketinin içinde devrimci mücadelede yer alan ve Halkevleri’nin üçüncü kuruluş döneminin emektarlarından ...

Uşak’ta 80 öncesi Devrimci Yol hareketinin içinde devrimci mücadelede yer alan ve Halkevleri’nin üçüncü kuruluş döneminin emektarlarından olan Halime Aydın anısına İzmir Gültepe’de halk kütüphanesi açılıyor. Açılacak olan kütüphanenin gönüllüleri ise kütüphane için kitap bağışlarını beklediğini belirtti.


Uşak’ta 80 öncesi Devrimci Yol hareketinin içinde devrimci mücadelede yer alan ve Halkevleri’nin üçüncü kuruluş döneminin emektarlarından olan Halime Aydın anısına İzmir Gültepe’de halk kütüphanesi açılıyor. Açılacak olan kütüphanenin gönüllüleri ise kütüphane için kitap bağışlarını beklediğini belirtti.

Halime Aydın Halk Kütüphanesi için İzmir Gültepe Halkevi bir çağrı yaptı. Çağrı şu şekilde:

Halime Ablamız yoğun bakımdan bizlere şöyle sesleniyordu ”Hastanede nasıl bir duygu ile yazılır bilemedim. 12 yaşımda Uşak’ta devrimci mücadeleye başladım. Yıllardır içme gömdüğüm davamda Uşak benim için pek farklıdır. Yıllarca mücadele içinde yer aldım. Hiçbir çıkar amaç gözetmeksizin tüm insanlığı sevdim. Bu yıl 1 Mayıs’ı, Soma’yı, Hopa’yı ve Gezi’yi içim buruk izledim. 27 Mayıs’ta her sene sabahın köründe kalkıp Bergama yolunu tuttuğum Selim Abim’e gidemedim. Çok zor günler geçirdim. Devlet beni yıllarca kapatamadı ama bu hastalık kapattı. Günlerdir tüm dostlarımın hastane bahçesinde beklediğini biliyorum.Ve herkesi o kadar çok seviyorum ki. Devrimcilik böyle bir şey, hepimiz bir aileyiz.”

Gültepe Halkevi olarak bizler de şimdi Halime Abla’mızın anısını yaşatmak, koca bir aile olduğumuzu bir kez daha yinelemek için şubemize ”Halime Aydın Halk Kütüphanesi”ni kuruyoruz. Halime Ablamız isterdi ki tüm çocuklar umutla, barışla, özgürce büyüsün. Şimdi Halime Ablamız’dan aldığımız bayrağı yukarıya taşıyoruz.

Halime Ablamızın kütüphanesini dayanışmayla kuruyoruz, dayanışmayla büyütüyoruz. Sizlerin de yapabileceği en küçük destek dahi bizleri mutlu edecektir.

Sevgiyle ve dayanışmayla


Halime Aydın kimdir?

Halime Aydın,Türkiye’de 1980 öncesi Uşak ‘ta devrimci hareket içinde aktif rol aldı. Herkesin her şey bitti diyerek köşesine çekildiği, umutsuzluğun kara bulutların ardından hüküm sürdüğü yıllarda, o inancını hiç yitirmedi. Halkevleri’nin 3.Kuruluş döneminde Halkevleri’ne katıldı ve halkın hakları mücadelesinin İzmir’deki yürütücülerinden oldu. Konak Halkevi’nde yönetici olan Halime Aydın geçtiğimiz yerel seçimlerde “Dünyayı kadınlar için daha yaşanılır bir hale getirmeye mahallemizden başlayalım” diyerek İzmir’in Hatay ilçesinde Murat Reis Mahallesin’nde halkın muhtar adayı oldu. Kadın mücadelesinin ön saflarından hiç ayrılmadı. 11 Haziran 2014’te kanser tedavisi gördüğü İzmir Suat Seren Göğüs Hastalıkları ve Göğüs Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde hayatını kaybetti.

Business News