Page Nav

HIDE

Grid

GRID_STYLE

Reviews

SHOW_BLOG

İBB oldubitti ulaşım projesini açıkladı: İşte 11 maddede Martı Projesi’nin Kabataş’ı talanı

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “Kabataş Transfer Merkezi” olarak sunulan Martı Projesi için 28 Temmuz’dan itibaren iskelenin kapatılacağı...

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “Kabataş Transfer Merkezi” olarak sunulan Martı Projesi için 28 Temmuz’dan itibaren iskelenin kapatılacağını ilan etti. Proje, denize dolgu ve kıyı çizgisine martı şeklinde bir yapı öngörüyor. Dolmabahçe-Fındıklı kara ulaşım trafiği beton dalış tünelleriyle yeraltına alınıyor. Kabataş’a 83 bin metrekarelik beton bir meydan yapılıyor.


Belediyenin allayıp pulladığı, Kadir Topbaş’ın “ustalık eseri” olarak nitelediği proje hakkındaki gerçekleri Politeknik 11 maddede açıkladı ve “Kabataş Martı Projesi bir beton rant projesidir. Bu ranta, inşaat şirketlerinin-İBB’nin kârına halk ortak değildir. Bu proje derhal durdurulmalıdır. Kabataş’ta halkın ulaşım ve yaşam hakkı gasp edilemez: #KabataşaDokunma” dedi.

İşte 11 maddede Kabataş Martı Projesi’nin teknik gerçekleri…

1) Kabataş ulaşım ağı içerisinde iskelelerin yenilenmesi için denizin doldurulmasına ihtiyaç yok. Kabataş iskelelerinde kapasite aşımı söz konusu değildir, mevcut iskelelerin rehabilitasyonu, Kabataş’ta daha etkin bir ulaşım ağı için yeterlidir.

2) Mevcut yapıların, yanaşması öngörülen deniz ulaştırma araçlarına uygunluğu yapısal açıdan irdelenmeli, gerekirse güçlendirme yapılmalıdır ancak Kabataş iskelesini halihazırda kullanan ve kullanacak olan ulaşım araçları göz önüne alındığında büyük yanaşma kuvvetleri doğuracak boyutta araçlar değildir. Kabataş’taki mevcut iskelelerin rehabilitasyonu ulaşım güvenliği için de yeterlidir.

3) Kabataş İskelesi’nde amaç iyileşme veya kapasite artırımına gitmek ise mevcut vaziyet planını bozmayacak ve denize ötelenmeyecek şekilde açık tip yapıların yapılması mümkün. Kapalı tipte ısrar edildiğinde yani denize dolgu yapıldığında deniz kıyıdan belirli bir mesafe ötelenecektir. Bu durum deniz canlılarının geçiş bölgesi Boğaz’ın ekosistemine zarar verir.

4) Kabataş bölgesi deprem bölgesi sınırları içindedir. Kabataş’taki “ustalık projesi” beton dolgu alan projesidir. Bu proje sıvılaşma riski taşıyan zemin üzerine inşa edilecektir. Olası bir depremde deniz dolgusu oturacak ve çökecektir. Kıyı ve Deniz Yapılarında Deprem Teknik Yönetmeliği’nde deprem riski yüksek olan bölgelerde dolgu tipi rıhtım ve ağırlık tipi deniz yapılarının yapılmaması belirtilmektedir.

5) Rehabilitasyon için Kabataş İskelesi’nin topyekün kapatılması gerekmez. Çalışmalar etap etap ilerleyebilir. Transfer merkezi adıyla halka tanıtılan proje martı şeklinde çelik konstrüksiyon iskeleler, yeraltı dalış tünelleri, otopark gibi Kabataş kıyısında geri dönüşü olmayacak büyüklükte yapılar içeren bir mega inşaat hazırlığıdır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkanı Kadir Topbaş bu mega inşaatın rantında payı olmayan halkın iki hafta içinde evi, işi, yaşamı için kullandığı Kabataş’tan yok olmasını istemektedir.

6) Projenin Transfer Merkezi olarak tanımlanması aslı olmayan bir propagandadır. Kabataş halihazırda/mevcut haliyle bir transfer merkezidir. Deniz, metro ve kara ulaşımının buluşma noktasıdır. Martı Projesi’yle yapılan 83 bin metrekarelik beton yapıların bulunduğu beton meydan inşasıdır.

7) Yayalar ile ulaştırma araçları arasında bağlantı kurulması için devasa dolgu alanlara ihtiyaç yoktur. Ulaştırma araçları arasındaki trafik geçişlerinin yaya bazlı düzenlenmesi, kaldırım geçişlerinin engelsiz olması Kabataş’da mevcut sıkıntıların çözümü için yeterlidir.

8) Projede belirtilen Dolmabahçe ve Fındıklı arasında trafiğin beton dalış tünelleriyle yeraltına alınması düzenlemenin yaya odaklı değil, araç odaklı yapıldığının göstergesidir. Yayaları trafikten kurtarmak yerine kara ulaştırma araçlarının duraklarını dalış tünelleri içine -Taksim Meydanı’nda olduğu gibi- konumlandıracak, yayaları hızlandırılmış trafiğe maruz bırakacaktır.

9) Martı projesi yeraltı yapıları yani yeraltında otopark ve yeraltı galerileri barındırmaktadır. Yeraltı yapıları yerüstünde doğal bir park dokusuna imkan tanımayan yapay ve beton bir meydanın garantisidir. Betonlaştırılan Taksim Meydanı’nda olduğu gibi yalnızca saksılara daraltılmış peyzaj çalışmaları olacaktır.

10) Karaköy-Kabataş kıyı çizgisindeki dönüşüm Karaköy-Fındıklı arasında yapılmakta olan ve kıyıyı halka kapatan Galataport Projesi’yle başlatılıp Martı Projesi’yle sürdürülmek istenmektedir. Projeler kıyı gerisindeki yerleşim alanlarını ve dolayısıyla halkı etkilemektedir, halkı yerinden edecektir.

11) Kabataş konumu gereği Boğaz’da tarihi kıyı çizgisinin parçasıdır. Martı şeklinde mimari açıdan nitelik taşımayan, yapay ve beton bu proje Kabataş’ın tarihi dokusuna zarar verecektir.



İBB oldubitti ulaşım projesini açıkladı, Kent Savunması Kabataş’ı savunmaya çağırdı

İBB, Kabataş İskelesi’ni kapatacağını sonunda duyurdu. Duyuru üzerine açıklama yapan İKS, İBB’nin hukuksuz bir şekilde başlatacağı bu projenin bir ucubeden ibaret olduğunu belirterek herkesi Kabataş’ı savunmaya çağırdı.

Kulaktan kulağa yayılan ve motorcuların, vapur çalışanlarının söylemlerinden Kabataş İskelesi’nin “Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı” kapsamında kapatılacağı öğrenilmiş, İstanbul Kent Savunması (İKS) hemen harekete geçerek bir basın açıklamasıyla İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) ne zaman İstanbul halkına haber vereceğini sormuştu.

Bayramın ikinci gününde Kabataş İskelesi’ne yerleştirdiği dev panoyla duyuran ancak hiçbir resmi açıklama yapmayan İBB, 8 Temmuz’da İstanbul halkına iskelenin kapanacağını duyurdu. İBB’nin önce dev pano asarak ardından resmi açıklama yaparak duyurduğu ve İstanbul halkına sormaya gerek dahi duymadığı oldubitti projesine İKS’den açıklama geldi.

‘Yine ulaşım projesi kılıklı ucube’

Açıklamasında İBB Başkanı Kadir Topbaş’ın “ustalık dönemi”nde projeyi önce gayrı resmi söylentilerle ısıtmaya çalıştığını, İstanbullular’ın Beyaz Masa’ya yaptığı başvuruları cevapsız bıraktığını belirterek İBB’nin küçük kurnazlıklarla hukuksuz bir inşaata başşlama telaşında olduğunu ifade etti. “Yıllardır on binlerce insan için alışkanlık haline gelen bir ulaşım aksının iki hafta gibi kısa bir süre içinde değiştirilmeye zorlanmasının büyük mağduriyetler yaratacağı açık” diyen savunması projenin askıya çıkmadığını ve böylece halkın, mimar-mühendis odalarının ve uzmanların bilgisine sunulmadığının altını çizdi.

#KabataşaDokunma

#KabataşaDokunma etiketiyle herkesi dayanışmaya çağıran İKS, “Gelin İstanbul’a böyle bir kötülüğü yapmalarına, Kabataş’ı beton çölüne çevirmelerine izin vermeyelim! Kamu idaresi görüntüsü altında İstanbul’a kıymaya doymayanlara karşı, İstanbul’a; Kabataş’a sahip çıkalım!” diyerek açıklamasını sonlandırdı.

EKONOMİ/PARA/PİYASA