HIDE

GAZETE DEMOKRAT / EKONOMİ

GRID_STYLE

SON HAVADİS

SHOW_BLOG

Silopi’de panzerle iki çocuğu ezen polis ilk duruşmada tahliye edildi

Şırnak’ın Silopi ilçesinde panzerle eve giren ve iki çocuğun ölümüne sebep olan tutuklu polis Ömer Yeğit ilk duruşmada tahliye edildi. ...

Şırnak’ın Silopi ilçesinde panzerle eve giren ve iki çocuğun ölümüne sebep olan tutuklu polis Ömer Yeğit ilk duruşmada tahliye edildi.


Silopi’de polis panzeri 3 Mayıs’ta bir eve girmiş, duvar ve kolonları yıkarak yedi yaşındaki Muhammet ve altı yaşındaki Furkan kardeşlerin ölümüne neden olmuştu.

Zırhlı aracın sürücüsü tutuklu polis Ömer Yeğit ve onu görevlendiren amiri Murat Maden hakkında ‘taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma’ suçundan 2’şer yıldan 15’er yıla kadar hapis istemiyle dava açılmıştı.

‘Engellemek için çabaladım’

Mezopotaya Ajansı’nın haberine göre davanın ilk duruşması Cizre 2’nci Ağır Ceza Mahkemesi’nde görüldü. Duruşmaya HDP Şırnak Milletvekili Leyla Birlik, Diyarbakır Baro Başkanı Ahmet Özmen ve Şırnak Baro Başkanı Nuşirevan Elçi de katıldı.

Savunmasını yapan tutuklu sanık Yeğit olayda kusurunun bulunmadığını ileri sürerek “Kaza olmasını istemezdim. Durduğunda ayağım frene basılı haldeydi. Hayatın olağan akışının aksine aracın freni tutmadı. Tek başıma kullandım. Aracı çalıştırıp kazayı engellemek için çok çabaladım ancak engel olamadım” dedi.

Bilirkişi raporlarında yer alan bilgilerin aksine aracın durmamasının sisteminden kaynaklandığını iddia eden Yeğit, “Bilirkişiler ‘Eğitimli personel olsa kaza engellenir’ diyor ancak öyle bir durum yok. Elimden gelen tüm müdahaleye rağmen araç fren sistemi devreye girmedi. Ayağım frene basılı haldeydi” ifadelerini kullandı.

Raporda zırhlı panzer tonajının eksik yazıldığını belirten Yeğit, “Eklenen yeni bölümlerle panzer 18 tona ulaştı. O yüzden haddinden fazla ağırlaştı” diye konuştu.

‘Emniyet müdürü ve yetkililer sorumludur’

Panzer kullanmak için belgesinin olmadığını dile getiren tutuklu polis şöyle devam etti: “Emniyette üç panzer aracı vardı ancak belgesi olan iki polis vardı. Üçüncü panzere emniyet müdürünün sözlü talimatıyla ben görevlendirildim. Daha önce Doçka eğitimi de almadım ama kullanmak için görevlendirildim. Kursa yazılmıştım ama belge almadan kaza meydana geldi. Araçta en az iki polis olmalıydı ancak ben tek başıma devriye attım” ifadelerini kullandı.

Belgesi olmamasına rağmen çalışmak zorunda bırakıldığını savunan Yeğit, “Emniyet müdürü ve yetkililer sorumludur. Kazadan sonra kurslu personel ataması yapıldı, peki neden kazadan önce yapılmadı?”

Yeğit’in ardından savunmasını yapan sanık polis Murat Maden, Yeğit’i Emniyet Müdürü Selçuk Erdoğan’ın görevlendirdiğini öne sürdü.

İfadelerin ardından savcı tutuklu polis Yeğit’in tahliyesini istedi.

‘Polis ‘drift’ yaptı’

Duruşmada söz alan Şırnak Baro Başkanı Nuşirevan Elçi, polislerin koruma mantığına ters davrandığını belirtti. Olay yeri krokisinin yanlış hazırlandığını öne süren Elçi, aracın tek başına kullanılmasının başlı başına bir hata olduğunu söyledi.

Kendi kanaatine göre polisin ‘drift’ yaptığını ve sokakta geri gitmesini gerektirecek bir durum olmadığını söyleyen Elçi, sanığın muhtemel kasıttan yargılanmasını istedi.

Diyarbakır Baro Başkanı Ahmet Özmen ise olayın ‘taksirle birden fazla kişinin ölümüne neden olma’dan ziyade kasıtlı öldürme olduğunu söyledi. Özmen, 11 ton olan zırhlı araca yedi ton eklemenin kim tarafından yapıldığının tespit edilmesini talep etti.

Avukat Rojhat Dilsiz ise aracın çekildiği TOKİ konutlarının önünde yapılan incelemede direksiyon üzerinde parmak izi bulunmadığını, bunun da delilleri karartmaya yönelik olduğunu söyledi.

Savunmaların ardından duruşmaya ara veren mahkeme heyeti, tutuklu sanık Ömer Yeğit’in tahliyesine karar vererek bir sonraki duruşmayı 11 Ocak 2018’e erteledi.

Business News